انتخاب ها باید معیار عقلی و منطقی داشته باشد نه احساسی

آیت الله عبادی با تأکید بر اینکه انتخاب ها باید معیار عقلی و منطقی داشته باشد نه احساسی، گفت: ریشه مشکلات و گرفتاری ها به انتخاب خود ما برمی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (8 اسفند) در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: انسان به وقت رفتن همه امور را رها می کند و در آخرت بهترین توشه تقوای الهی و رضایت خداوند است.

 

امام جمعه بیرجند با تبریک ولادت امام علی (ع) و سخنان مختلف بزرگان در خصوص حضرت، گفت: در آیه مباهله تبیین شده و پیامبر در این آیه تصریح می کند که علی (ع) جان من است.

 

وی با بیان اینکه وجود حضرت علی (ع) برای مردم شناخته شده نیست، افزود: البته از فضایل حضرت در هر سطح و مقطعی از تاریخ، سخنان بسیاری بیان شده است.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: ما شیعیان به تأسی از حضرت علی (ع) در اجرای عدالت و رعایت حقوق دیگران نباید به حقوق دیگران دست درازی کنیم.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) به عنوان یک جریان عدل و حق در مقابل ظلم و باطل مطرح است که باید انتخاب شود، تصریح کرد: بقیه موجودات قانون دارند و از مبدأ تا مقصد راهی را طی می کنند اما انسان هر لحظه سر میلیون ها راه قرار دارد و خدا او را به نیروی اراده براساس عقل مجهز کرده است.

 

وی در ادامه انسان را اشرف مخلوقات دانست که خداوند او را صاحب اختیار قرار داده است، گفت: این موضوع باید به افراد تفهیم می شد اما متاسفانه انجام نشده و چون انسان خود را نمی شناسد در مشکلات گرفتار شده و فرافکنی می کنند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه تعیین سرنوشت انسان بر عهده خود او است، عنوان کرد: انسان از سویی همه چیز خواه است اما از سویی دیگر همه چیزی نمی شود در اختیار او قرار گیرد لذا باید از خواسته های زیادی صرف نظر و یک راه انتخاب کند.

 

آیت الله عبادی به انتخاب های ناصحیح در جامعه و زندگی انسان اشاره و بیان کرد: اگر انسان با اختیار خودش مسیر نادرست انتخاب کند گرفتار جبر اجباری می شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه انتخاب ها باید معیار عقلی و منطقی داشته باشد نه احساسی، گفت: ریشه مشکلات و گرفتاری ها به انتخاب خود ما برمی گردد.

 

امام جمعه بیرجند افزود: ما اگر آرمان و مطلوبی داریم باید به دنبال علت آن برویم چون نمی شود از جهل، میوه علم بچینیم.

 

آیت الله عبادی در پایان با اشاره به اینکه مردم بیش از  40 سال در مقابل مشکلات منطقه و بین المللی پای آرمان های انقلاب و اسلام ایستادند و دشمنان را مایوس کردند، بیان داشت: اکنون نیز انتظار می رود برای تحقق منویات انقلاب و اسلام به صورت کارشناسی شده و با عقل و  شناخت به دنبال علل و اسبابی بروند که مشکلات از جامعه رخت بربندد.

 

 

کد خبر 1031585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha