هدف دشمن ایجاد ناامنی و جدا کردن مردم از حاکمیت است 

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: مردم، مسئولین، خواص و جوانان حواسشان باشد تا در جنگ رسانه‌ای و فتنه های دشمن گرفتار نشوند زیرا هدف دشمن ایجاد ناامنی، جدا کردن مردم از حاکمیت و مقصر جلوه دادن سپاه و نیروهای خدوم نظامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۸ اسفند حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: باید مسئولین کشور مخصوصا سران قوا با هم هماهنگ و هم صدا باشند و به طور ویژه در مسئله هسته ای از دو صدایی پرهیز کنند.


امام جمعه آسمینون افزود: اگر در مسئله ای بین مجلس و دولت اختلاف پیش می آید آنها باید مسئله را در درون خود و مجموعه خودشان حل و فصل کنند بنابراین باید سران قوا مواظب باشند که دشمن از اختلافات آنها سوء استفاده نکند.


وی با اشاره به ادبیات مستکبرانه آمریکا و اروپا در خصوص برجام، اظهار کرد: آنها طلبکارانه و غیر منصفانه در مورد تعهدات برجامی ایران صحبت می کنند در حالی که ایران به تعهدات خود عمل کرده و طرف های مقابل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند.


حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: مسئولین ما باید توجه کنند که این اختلاف پیش آمده به آسانی قابل حل بوده و نیاز به این حجم از اعتراض علنی نبود از سوی دیگر نیز دولت باید این قانون را که مورد تایید رهبری بوده را به طور کامل اجرا کند.


خطیب جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: دولت باید مراقب شیطنت‌های فریبکارانه دشمن در این سه ماه باشد و مسئولین باید بدانند هر گونه مذاکره و اقدام خارج از قانون مجلس و سیاست‌های کلان نظام خیانت به منافع ملی و نابخشودنی است.


وی با اشاره به وضعیت نابسامان بازار مخصوصا در آستانه شب عید، عنوان کرد: متاسفانه بازار خرید و فروش کالا در این روزها دچار نوسانات زیادی شده و فرا رسیدن شب عید نیز تا حد زیادی بر این التهابات افزوده است.


حجت الاسلام احمدی نیک با طرح این سوال که به راستی دلیل این وضعیت نابسامان چیست؟ اضافه کرد: اقتصاد کشور در چند ماه گذشته حالتی از انتظار را پشت سر گذاشته است آمدن یا نیامدن دولت بایدن و نوع مواجهه آمریکا با برجام موضوعی است که توسط برخی مسئولین و رسانه های همسو بیش از اندازه بزرگنمایی شده است و این سیاست نادرست موجب شده تا اقتصاد کشور، بازار ارز، سرمایه و بورس دچار نوسان شود.


امام جمعه آسمینون تاکید کرد: توقع و انتظار همگانی از دستگاه‌های مربوطه این است که در این شرایط کرونایی برای دسترسی آسان و خرید ارزان تر کالاهای مورد نیاز در این روزهای پایانی سال تدابیر بهتری اندیشیده شده و اقدام عملی انجام دهند.


وی با اشاره به اتفاقاتی که در سراوان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: این اتفاقات حاکی از توطئه و فتنه دشمنان و گروهک های تروریستی و تکفیری است پس باید مردم، مسئولین، خواص و جوانان حواسشان باشد تا در جنگ رسانه‌ای و فتنه های دشمن گرفتار نشوند زیرا هدف دشمن ایجاد ناامنی، جدا کردن مردم از حاکمیت و مقصر جلوه دادن سپاه و نیروهای خدوم نظامی است.


حجت الاسلام احمدی نیک به ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: یکی از نشانه های ایمان راستین مومنین واقعی انفاق در راه خداوند است انتخاب از نشانه های اهل تقوا است و یکی از شاخص‌های شناخت ولی خدا مسئله انفاق است.


خطیب جمعه آسمینون اظهار کرد: همگی با همت والا در این ایام کرونایی و در آستانه سال نو در دستگیری از مستمندان تلاش کنیم چرا که مواسات وظیفه دینی است پس همه ما باید خود را موظف به مواسات بدانیم.


وی در خاتمه ضمن تسلیت رحلت جانگداز حضرت زینب کبری (س) به چند ویژگی شاخص ایشان از جمله معرفت الهی با درک عمیق به حقیقت توحید، بصیرت و شجاعت ایشان اشاره کرد.

کد خبر 1031588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha