حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شد

فاضلی گفت: در سال جاری ۱۹ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان تسهیلات در چهار بخش حمایتی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر استان پرداخت شده است.

«فیروز فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی در حوزه فرهنگ و هنر استان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۹ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان تسهیلات در چهار بخش مشاغل خانگی، تبصره ۱۸، کرونا و تحفه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر استان پرداخت شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تسهیلات قرض‌الحسنه طرح‌های اشتغالزایی فرهنگ و هنر استان گیلان اظهارداشت: اعتبار حمایتی از کسب و کارهای فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی با کارمزد چهاردرصد برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر پرداخت می‌شود.

 

فاضلی با بیان اینکه امسال تسهیلات مشاغل خانگی به‌صورت شناور بوده است افزود: تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جذب شده است.

 

وی با اعلام اینکه در سال جاری ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اشتغالزایی پنج دستگاه اجرایی در استان گیلان در نظر گرفته شده بود افزود: این اداره کل توانست با جذب این مقدار تسهیلات، بیشترین جذب را در بین این پنج دستگاه داشته باشد.

 

فاضلی بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران را بانک‌های عامل تسهیلات اشتغالزایی فرهنگ و هنر استان دانست و بیان کرد: این مقدار تسهیلات به ۲۲ پرونده پرداخت شد که اشتغالزایی ۷۷ نفر را موجب شد.

 

وی در ادامه «تسهیلات تبصره ۱۸» را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این تسهیلات با کارمزد ۱۶درصد و توسط بانک آینده به اصحاب فرهنگ و هنر پرداخت می‌شود گفت: امسال از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون اعتبار ابلاغی این تبصره، ۷۵۰ میلیون تومان آن برای سه موسسه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان پرداخت شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تسهیلات حمایتی کرونا تصریح کرد: این تسهیلات ۱۲ درصدی برای اشتغالزایی و جبران خسارت هزار و ۳۱۵ فقره پرونده ثبت شده در رسته مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود.


وی تسهیلات درخواستی در این بخش را ۲۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان با اشتغال هزار و ۵۹۹ نفر اعلام کرد و  افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۷میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شده است.

 

فاضلی تسهیلات مربوط به سامانه تحفه را از دیگر تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر برشمرد و بیان داشت: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد پیرو تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صندوق کارآفرینی امید برای کسب و کارهای قرآنی، فرهنگی، هنری، رسانه ای  و تولید محتوای دیجیتال در نظر گرفته شده است.

 

وی خاطرنشان ساخت: ۲۰۷ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان گیلان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که در مرحله نخست، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر این هفته پرداخت خواهد شد.

کد خبر 1031810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha