کانون «سلاله پاکان» میزبان عزاداران زینبی بود

بهمن زادگان گفت: ویژه برنامه سالروز وفات حضرت زینب (س) در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» برگزار شد.

«محمد صادق بهمن زادگان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز  وفات حضرت زینب کبری (س)، گفت: کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» در سالروز شهادت حضرت زینب (س) میزبان عزاداران و سوگواران این بزرگ بانوی جهان اسلام بود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان»، مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج)» جهرم افزود: این برنامه همزمان با شب سالروز رحلت حضرت زینب (س) و با حضور محبان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) و بچه های مسجد، پس از اقامه نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان» برگزار شد.

 

وی بیان کرد: تبیین شخصیت حضرت زینب (س) در ابعاد مختلف به ویژه قیام ایشان پس از واقعه عاشورا، توسط حجت الاسلام «احمد اکبری» کارشناس مذهبی از جمله بخش های این برنامه سوگواری بوده است.

 

بهمن زادگان خاطرنشان کرد: همچنین مرثیه خوانی و سینه زنی در رثای این بانوی بزرگ اسلام بخش دیگری از این ویژه برنامه سوگواری را به خود اختصاص داد.

 

 مدیر کانون فرهنگی و هنری «سلاله پاکان»، مسجد «حضرت صاحب الزمان (عج)» جهرم عنوان کرد: این برنامه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد و حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در این برنامه مورد تاکید قرار گرفته بود.

 

شایان ذکر است، برگزاری ویژه برنامه سالروز وفات حضرت زینب (س) در کانون فرهنگی  و هنری «سلاله پاکان» در قالب رواق «همدلی» در طرح ملی «ایران قوی» اجرا شده است. 

 

به گزارش شبستان، حضرت زینب (س) بانوی قهرمانی بود که پس از شهادت امام حسین (ع)، ارائه نهضت عاشورا را به دوش کشید و پرچمدار این قیام بود. 

 

این بانوی بزرگ اسلام در ۱۵ رجب سال ۶۳ هجری قمری در ضمن سفری که به همراه همسر گرامی شان «عبدالله بن جعفر» به شام بودند به لقاءالله پیوست و بدن مطهر آن بانوی بزرگوار در همان جا دفن شد.

 

کد خبر 1031839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha