حمایت وزارت صمت از شرکت های اقتصادی در مناطق محروم

رزم حسینی گفت: وزارت صمت آمادگی دارد شرکت های توانمند اقتصادی را برای توسعه پایدار در مناطق محروم و روستاها حمایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علیرضا رزم حسینی» در مراسم افتتاح خط تولید انبوه نخستین گیربکس 6 سرعته که امروز (شنبه 9 اسفند) در شرکت صنعتی نیرو محرکه شهرک صنعتی البرز برگزار شد، بیان کرد: امروز روز مبارکی برای نخبگان و صنعتگران کشور است و لازم است از بانیان این کارنوآور و نخبگان جوان تشکر کنیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت خودباوری در موفقیت در عرصه های مختلف ادامه داد: با وجود تحریم ها و دشمنی هایی که در 40 سال کشور متحمل شده با خودباوری می توانیم از موانع عبور کنیم.

 

وی عنوان کرد: تحریم فزاینده و گذشته بیش از یک سال از شیوع کرونا هر کشوری را می توانست از پای درآورد ولی به همت مردم ایران و رهبری مقام معظم رهبری و پشتکار دولتمردان موفق شدیم از شرایط فعلی عبور کنیم.

 

رزم حسینی در ادامه اعلام کرد: علاوه بر این کار ارزشمندی که انجام شده است، امروز باید خودروسازان ما به لحاظ کمی و کیفی حرفی برای گفتن داشته باشند؛ گیربکس اتوماتیک را در دستور کار گذارید و وزارت صمت هم حمایت می کند و امروز همه خودروها در دنیا با گیربکس اتوماتیک کار می کنند و ما باید به این سمت حرکت کنیم.

 

وی اضافه کرد: وزارت صنعت مسئول تولید کشور و صادرات و تولید هم در زمینه معادن، صنعت و خدمات است، ما به دنبال این هستیم مسیر و موانع را برداشته و مسیر را برای تولید کشور هموار کنیم و این امر امکان پذیر است و امروز کمتر کارخانه ای است مشکل تأمین ارز داشته باشد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در امر صادرات هم با توجه به شرایط خوبی که داریم و وجود 15 کشور همسایه، 75 درصد صادرات ما به کشورهای همسایه است که ظرفیت خوبی محسوب می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز اکثر کارخانجات در 2 یا سه شیفت کار می کنند و کمتر تولیدکننده ای داریم به صادرات فکر نکند یا صادرکننده نباشد و همه به دنبال طرح توسعه هستند.

 

رزم حسینی اظهار کرد: ما در زمینه فولاد، پتروشمی و سیمان صادرکننده هستیم و ظرفیت معادن ما بالاست به طوری که 5 میلیارد تن معادن کشف شده در کشور است و ذخایر ما افزایش پیدا خواهد کرد و فرصت های سرمایه گذاری خوبی در کشور فراهم شده است.

 

وی گفت: دغدغه ما باید توسعه و پیشرفت کشور باشد و امروز چپ و راست زمانی ارزش می یابد که حرف اول شان توسعه کشور باشد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: جوانان نسل ما برای دفاع از کشور به جبهه ها رفتند و امروز هم جوانان باید برای اعتلای کشور تلاش کنند و ان شاالله فرصت هایی که دولت و حکومت فراهم می کند ما را به سمتی ببرد که کشوری قوی داشته باشیم که فقر در آن نباشد.

 

وی یادآور شد: وزارت صمت آمادگی دارد شرکت های توانمند اقتصادی را برای توسعه پایدار در مناطق محروم و روستاها حمایت کند.

کد خبر 1031940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha