بارش‌های چهارمحال و بختیاری همچنان با کاهش مواجه است

چراغپور میانگین بارش‌های سال آبی جاری استان چهارمحال و بختیاری را ۲۹۱ میلیمتر اعلام کرد و افزود: این بارش‌ها همچنان نسبت به میانگین بلند مدت و سال گذشته با کاهش روبرو است.

«مهران چراغپور» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۲۴ درصد کاهش دارد.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع بارش در روزهای آینده تصریح کرد: با ورود چند سامانه بارشی به استان در هفته جاری، پیش‌بینی می‌شود بارش برف و باران بسیاری از مناطق استان را فرا گیرد.

 

به گفته چراغپور، برای روز شنبه برای مناطق جنوبی و غربی استان وقوع بارش‌ پیش‌بینی می‌شود و مناطقی از اردل و لردگان را در بر می‌گیرد پس از آن در روز دوشنبه برای برخی ساعات بارش ملایم برف و باران را برای بسیاری از مناطق استان خواهیم داشت.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به تداوم خشکسالی‌های یک دهه اخیر در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: از آنجاکه بارش برف در سال جاری با کاهش ۸۰ درصدی روبرو است و منابع آب پایدار استان به بارش بستگی دارد از همین رو پیش بینی می شود خشکسالی همچنان در استان تداوم داشته باشد.

 

چراغپور خاطرنشان کرد: ارتفاع فعلی برف در ایستگاه کوهرنگ را ۲۴ سانتی‌متر است در حالیکه ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ در همین تاریخ در سال گذشته یک متر بوده است.

 

وی همچنین از استقرار توده هوای سرد در استان خبر داد و گفت: این موضوع موجب سرمازدگی باغات و مزارع می‌شود.

 

کد خبر 1032225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha