هیچ ضمانتی وجود ندارد که فتنه 88 آخرین فتنه باشد

نماینده قم در مجلس ضمن اینکه بصیرت بالای مردم قم را ناشی از وجود مراجع و حرم حضرت معصومه دانست؛ گفت:بایدهوشیاری خود رانسبت به وقوع فتنه‌های بعدی افزایش دهیم،زیراهیچ ضمانتی وجودندارد که فتنه 88 آخرین فتنه باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام علی بنایی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور چهارشنبه 15 دی خود با گرامیداشت حماسه یوم‌الله 19 دی سال 1356 قم گفت: مردم بابصیرت و انقلابی قم این افتخار را دارند که در طول سال‌های نهضت اسلامی همواره در دفاع از روحانیت و مرجعیت شیعه پیشقدم بوده و در شناخت مقدمات و عوامل و سران فتنه سال 88 و راه‌های مقابله با آن در یوم‌الله تاریخی 9 دی 88 در دفاع از ولایت فقیه همچون گذشته پیشاهنگ باشند.

وی سر این استقامت فکری و عدم اعوجاج مردم قم در سال‌های متمادی را برخورداری از نعمت حضور مرجعیت آگاه در این شهر عنوان کرد و افزود: مردم قم با نام‌گذاری دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت در راه پاسداری از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و میراث ماندگار امام راحل حق‌طلبی خود را به اثبات رساندند و انشاءالله در روز یکشنبه 19 دی بار دیگر مردم بصیر و انقلابی قم با بیعت مجدد با رهبری معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قلب حضرت بقیه‌الله الاعظم را شادمان خواهند کرد.

حجت‌الاسلام بنایی در ادامه با طرح این سوال که چه درس‌هایی می‌توان از فتنه 88 گرفت، خاطرنشان کرد: مردم در حماسه 9 دی بیش از آنکه دغدغه مسایل سیاسی و اقتصادی و معیشتی داشته باشند؛ نگران کمرنگ شدن دین و ارزش‌های دینی بودند.

وی با تأکید بر نقش بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب و مردم قم در خاموش کردن جریان فتنه تصریح کرد: بصیرت اقتضا می‌کند هوشیاری خود را نسبت به وقوع فتنه‌های بعدی افزایش دهیم. زیرا در حقیقت هیچ ضمانتی وجود ندارد که فتنه 88 آخرین فتنه باشد. بلکه تا زمانی که پرچم پرافتخار نظام جمهوری اسلامی بر اهتزاز است فتنه‌ها یکی پس از دیگری رخ خواهند داد هر چند ممکن است چهره‌ها و بازیگران و رنگ‌ها و جایگاه‌های آنها جابجا شود.

نماینده قم در خانه ملت در ادامه نطق خود با اشاره به سفر ده روزه مقام معظم رهبری به استان کریمه اهل بیت گفت: مجموعه مطالبی که معظم له در دیدارهای مختلف با اقشار مردم و حوزویان و جامعه مدرسین و نخبگان حوزه و دانشگاه مطرح کردند، مجموعه‌ای از مهم‌ترین نیازهای روز کشور و انقلاب بود که نقشه و مسیر راه را در آغاز دهه چهارم ترسیم می‌کند.

وی تأکید کرد: از برکات این سفر و سفرهای بعدی رهبری معظم انقلاب به قم شکل‌گیری فصلی جدید و طراحی مهندسی نوین از همگرایی ولایت فقیه و مراجع عظام تقلید است که باید با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت جایگاه روحانیت و لزوم تکریم و تجلیل از مراجع تقلید و تاکید بر نقش اثرگذار قم در عرصه‌های بین‌المللی به لحاظ سابقه تاریخی و استقرار مرکزیت فقاهت و مرجعیت شیعی در این شهر عینیت می‌یابد.

پایان پیام/

کد خبر 10324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha