پذیرش حوزه های علمیه خواهران تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد

پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان در سطح دو، سه از ۲۵ بهمن امسال آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حوزه هاي علميه خواهران استان زنجان، همزمان با سراسر كشور براي سال تحصيلي 1401-1400 از 25 بهمن ماه  اقدام به پذيرش و ثبت نام از متقاضيان تحصيل در حوزه هاي علميه نموده است.

 

در مقطع سطح دو دارندگان مدارک دیپلم در همه رشته‌های تحصیلی فنی، نظری، کار و دانش با حداقل معدل 12 و دانش‌آموزان سال آخر که تا آخر شهریور ماه سال آینده فارغ‌‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کنند.

 

ثبت‌نام به صورت مجازی و از طریق سامانه پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران مقدور است و داوطلبان در صورت داشتن سئوال می‌توانند به حوزه‌های علمیه مراجعه کنند.

 

پس از پيروزي شكوهمند و پر بركت انقلاب اسلامي با تدبير هوشمندانه امام راحل (قدس سره) زمينه تعليم و تربيت بانوان به عنوان قشري تأثير گذار، در حوزه هاي علميه فراهم شد. و هم اكنون مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران در راستاي تحقق رهنمودهاي ارزشمند مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد (مد ظلهم العالي) تحت اشراف و نظارت شوراي سياستگذاري حوزه هاي علميه خواهران با راهبرد اصلي گسترش و فراگير نمودن آموزش علوم حوزوي، امكان تحصيل خواهران علاقمند به فراگيري معارف اسلامي را در بيش از 500 مدرسه علميه در سراسر كشور فراهم نموده است.

 

در همين راستا حوزه هاي علميه خواهران استان زنجان در سطوح 2 و3  شامل9 واحد آموزشي تربيتي مي باشد كه  در سال جاری تعداد 7 واحد آموزشی تربیتی  در مقطع سطح دو (كارشناسي) در شهرهاي زنجان، ابهر، هيدج، قيدار، خرمدره و ماهنشان اقدام به جذب داوطلبان  علاقمند می نماید.

 

همچنین یک واحد آموزشی- تربیتی در مقطع عالی (سطح 3- کارشناسی ارشد) به نام موسسه آموزش عالي حوزوي نور الزهرا (س) زنجان سه رشته تخصصي فقه و اصول و كلام اسلامي  و تفسیر و علوم قرانی از خواهران طلبه علاقمند به تحصیل در مقطع عالی حوزه  پذیرش می نماید.

 

در استان زنجان در حال حاضر تعداد 1200 نفر طلبه خواهر در سطح 2 و 3 (به صورت حضوري و نيمه حضوري و غيرحضوري) شاغل به تحصيل بوده و تاكنون حدود 650 طلبه خواهر نيز فارغ التحصيل از مقاطع سطح 2 و 3 مي باشند كه در مجموع حدود 1850 نفر خواهر طلبه شاغل و فارغ التحصيل مشغول به فعاليت هاي علمي، فرهنگي و تبليغي مي باشند.

کد خبر 1032405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha