برگزاری کارگاه‌های تخصصی نقش به‌سزایی برای افزایش مهارت فهرست نویسان اسناد دارد

حشمت الله عزیزی معتقد است برگزاری کارگاه‌های تخصصی مانند «تنظیم و توصیف اسناد آرشیوی» و «شناسایی و توصیف عکس‌های تاریخی» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران موجب افزایش مهارت و اثربخشی شغلی کارشناسان فهرست نویسی اسناد می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، «حشمت اله عزیزی» رئیس گروه اسناد ویژه اداره کل توصیف و پردازش اسناد ملی با بیان این مطلب گفت: از فعالیت‌های مهم اداره کل توصیف و پردازش اسناد، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و تخصصی از سوی همکاران متخصص این اداره کل، برای کارشناسان فهرست نویس در داخل سازمان یا علاقمندان به اسناد در خارج از سازمان است.

وی ادامه داد: این دوره‌های تخصصی در راستای ارتقای سطح کیفی کارشناسان با همکاری مرکز آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی، معمولا در طول هر سال با توجه به نیازهای آموزشی برگزار می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: در سال جاری کارگاه آموزش «تنظیم و توصیف اسناد آرشیوی» با حضور 96 نفر از کارشناسان مراکز اسناد دفاع مقدس، در استان‌های مختلف برگزار شد.

وی افزود: همچنین دومین کارگاه «تنظیم و توصیف اسناد آرشیوی» نیز با حضور 20 نفر از کارشناسان مدیریت‌های منطقه ای و استانی و دانشجویان رشته کتابداری دانشگاه بین المللی قزوین و کارگاه «شناسایی و توصیف عکس‌های تاریخی» با تدریس نرجس جاویدی با مشارکت 33 نفر از کارشناسان آرشیو ملی و مدیریت‌های منطقه ای و استانی در حال برگزاری است.

عزیزی خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی تخصصی می‌تواند در افزایش مهارت و اثربخشی شغلی کارشناسان فهرست نویسی اسناد نقش به‌سزایی داشته باشد.

کد خبر 1032425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha