طولانی شدن مدت زمان بیماری کرونا باعث عادی سازی شرایط شده است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طولانی شدن مدت زمان بیماری کرونا باعث عادی سازی شرایط شده است، گفت: دولت باید نظارت ها را در این رابطه قوی تر کند.

حسن لطفی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به شرایط فعلی کشور و بیماری کرونا گفت: یکی از مشکلاتی که ما در جامعه الان داریم، این است که به دلیل طولانی شدن مدت زمان بیماری کرونا افراد جامعه از این وضعیت خسته شده اند و به همین علت از اجرای برخی شیوه نامه هایی که دولت صادر می کند، خسته و برایشان امری عادی شده است.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در واقع طولانی شدن زمان این بیماری باعث شده است که جامعه به حالت عادی برگردد و نوعی عادی سازی و ساده انگاری نسبت به بیماری رواج پیدا کند که این موضوع خودش بسیار خطرناک و نوعی رفتار و تهدید جدی به حساب می آید.

 

وی با بیان اینکه اگر این نوع رفتار ادامه داشته باشد شاهد موج چهارم کرونا خواهیم بود، گفت: یکی از مسایلی که باعث شده است مردم کمتر دیگر شیوه نامه ها را رعایت کنند، مشکلات معیشتی و اقتصادی ای است که دارند. به هر حال مردم نیاز به کار و مایحتاج زندگی دارند و مجبورند برای تامین آن سر کار بروند و یا برای خرید و تامین این مایحتاج به بیرون از منزل مراجعه کنند.

 

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف دیگر نظارت هایی که باید انجام شود، رو به ضعف هستند و نظارت کافی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه از طرف دولت وجود ندارد. تمامی این رفتارها ما را به موج چهارم کرونا نزدیک تر می کند.

 

وی تاکید کرد: دولت بایستی سیستم نظارتی خودش را تقویت کند. با توجه به اینکه تعطیلات نوروز را در پیش رو داریم با نظارت جدی ترددها را محدود و حتی برای افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند، جریمه در نظر گیرد تا شاید ما بتوانیم از میزان مبتلایان بکاهیم.

کد خبر 1032726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha