حذف  دفترچه تامین اجتماعی در فارس

امیری با اشاره به اینکه دفترچه تامین اجتماعی در فارس چاپ نمی شود، گفت: بطور میانگین بین ۶۵ تا ۶۸ درصد از نسخه های صادر شده به صورت الکترونیک شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اکبر امیری»، امروز (سه شنبه 12 اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توقف صدور دفترچه های تامین اجتماعی در راستای اجرای دولت الکترونیک و براساس برنامه ششم توسعه شکل گرفت و دیگر دفترچه تامین اجتماعی در فارس چاپ نمی شود، گفت: بر این اساس بیمه ها موظف شدند که سیستم پرونده و ارجاع الکترونیک اجرا کنند و در سازمان تامین اجتماعی این موضوع اجرا شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه این طرح از بهمن 95 انجام و از ابتدای سال ۹۶ تمام مراکز ملکی کلیه فرایند های ویزیت داروخانه و آزمایشگاه بر بستر الکترونیک اجرایی شد، افزود: تشکیل پرونده الکترونیک بیمار در مرکزهای ملکی تامین اجتماعی یکی از مزایای این طرح است و تقریبا ۶ ماه گذشته هر هفته پیرامون این موضوع جلسه برگزار شده و ظرف این چند ماه، میزان هشت برابر ظرفیت اینترنت این سامانه افزایش پیدا کرد و بطور میانگین بین 65 تا ۶۸ درصد از نسخه های صادر شده به صورت الکترونیک شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در فارس با توجه به استقرار پزشک خانواده و اتصال به سامانه «سیب» هم گفت: با توجه به اینکه سامانه «سیب» مربوط به وزارت بهداشت است و تلاش شده که سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی و سامانه «سیب» تا پایان اسفند به همدیگر متصل شوند.

امیری با یادآوری این مطلب که دفترچه بعد از این صادر نمی شود و تمام کارها از طریق سامانه نسخه الکترونیک اجرایی می شود، تاکید کرد: مردم می توانند از طریق USSD #1420* در این خصوص مسائل بیمه ای خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه چند راهکار برای پرداخت حق بیمه های مرکزهای درمانی در نظر گرفته شده است که تهاتر حق بیمه یکی از راه های آنست، اظهار کرد: با اجرایی کردن این فرآیند و پرداخت به موقع به موسسات خصوصی بدهکار نیستیم.

امیری با اشاره به اینکه بیمارستان خصوصی تا به ابتدای آذر 99 تسویه حساب شده است، تاکید کرد: مطالبات مراکز دانشگاهی تا پایان مهرماه 99، پزشکان خانواده تا پایان دی ماه 99 و داروخانه ها هم تا پایان آذر 99 تسویه حساب شده است.

وی با اشاره به اینکه بستری یک هزار 904 بیمار کرونایی در بیمارستان «شهید بهشتی» شاهد بودیم، تاکید کرد: حدود 70 تخت در اختیار بیماران کرونایی بود و در این رابطه باید گفت 474 نفر از همکاران تامین اجتماعی به بیماری کرونا مبتلا شدند و 2 تن از همکاران در بخش درمان تامین اجتماعی به جمع شهدای سلامت پیوستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه 2 درمانگاه در زرقان و فیروزآباد در حال ساخت است، تاکید کرد: ظرف 2 ماه آینده کلنگ درمانگاه شهرستان مُهر را به زمین خواهیم زد و احداث بیمارستان 320 تخت خوابی شیراز در آبان 99 آغاز به کار کرد و امیدواریم طی 18 ماه به پایان برسد.

امیری با اشاره به اینکه بحث نسخه الکترونیکی از آرزوهای نظام سلامت بود و از سال 97 ضعف های سیستم گرفته شده است، تاکید کرد: این اتفاقات باعث می شود تا از قاچاق دارو جلوگیری شود و بیش از 65 درصد ضریب نفوذ در کل کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه مرجع ابلاغ و تصویب هرگونه تعرفه در نظام سلامت کشور، شورای عالی بیمه است و ما مجاز به ابلاغ تعرفه نیستیم و نمی توانیم خارج مصوبه شورای عالی بیمه پرداخت یا دریافت کنیم، تاکید کرد: اینکه داروخانه ای بخواهد مصوبه ای بیشتر از هزینه دارو بگیرد، قانونی نیست.

امیری با یادآوری در سطح فارس 21 درمانگاه و 22 بیمارستان ملکی وجود دارد، اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی، بالغ بر ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار نفر هستند و 45 درصد جمعیت استان تحت حمایت های پوششی درمان تامین اجتماعی قرار دارند که یا به ۲۲ مراکز ملکی و یا به مراکز طرف قرار داد در سطح استان که بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ مرکز است، مراجعه می کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس با اشاره به اینکه در اغلب شهرها پزشک وجود دارد، تاکید کرد: ممکن است در برخی مناطق محروم استان کمبود پزشک متخصص وجود داشته باشد و از این رو مقرر شد، بر اساس این تفاهم نامه با علوم پزشکی، پزشکان می توانند، ساعت های مازاد را در اختیار مرکز های ملکی انجام دهند.

امیری با یادآوری این مطلب که مجموعه تولید دارو در کشور، یک نوسان در تولید وجود دارد و کم و زیاد شدن اقلام دارویی شکل می گیرد، اما ما برای تامین دارو، در مراکز ملکی خود با دارا بودن انبار مرکزی، به گونه ای فعالیت می کنیم که به کمبود برخورد نکنیم، اظهار کرد: توزیع دارو در رابطه با سایر بخش ها، تابع دستورالعمل های علوم پزشکی بوده که از حیطه ما خارج شده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که استحقاق داشته باشند می توانند از بیمه استفاده کنند، حتی اگر کارفرما ارسال نکرده باشد سازمان هایی هستند که پیگیر این موضوع باشند، افزود: از خدمات بدون دفترچه در تمام کشور می توان استفاده کرد.

امیری با اشاره به اینکه مُهر پزشک خانواده به منزله اعتبار برای استفاده از تسهیلات پزشک خانواده است، اضافه کرد: اگر فردی از استان فارس به استان دیگری برود، باید از فرانشیز بیشتری پرداخت کند که علت هم اینست که فرانشیز پزشک خانواده در فارس توسط دولت تامین می شود اما در سایر استان ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است در پنج استان دیگر سیستم ارجاع اجرایی شود، افزود: در سال 98 حدود 80 درصد رضایت عمومی مردم از طرح پزشک خانواده وجود دارد.

 

کد خبر 1033156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha