رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۹۳ درصد دستگاه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

قائدی گفت: نتایج حاصل از چک لیست‌های بازرسان مرکز بهداشت و اداره کل بازرسی استاندار حاکی از آن است که ۹۳ درصد دستگاه‌های عمومی، بانک‌ها و نهادها این استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

«شهاب قائدی» در گفت ‌و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: یکی از این چک لیست ها که مربوط به مرکز بهداشت است ۵۶ امتیاز دارد و چک لیست بازرسی استانداری ۴۴ امتیاز دارد که جمع این امتیازات به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

 

مدیرکل بازرسی استانداری چهارمحال و بختیاری از انجام ۳۸۱ بازرسی مشترک از ادارات و نهادهای استان خبر داد و گفت: طی این بازدیدها ۵۹ تذکر به دستگاه ‌هایی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه بودند داده شد اما تاکنون مدیری به این علت به تخلفات اداری معرفی نشده است.

 

قائدی تصریح کرد: در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات استان کمتر بود اما به تدریج بر طبق نمودارهای موجود از ۶۹ درصد رعایت پروتکل‌ها به ۸۰ درصد و در روزهای اخیر به ۹۳ درصد افزایش یافته است.

 

مدیرکل بازرسی استانداری چهارمحال و بختیاری استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را از مهمترین مصادیق رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد و گفت: برگزاری جلسات به صورت ارتباط ویدئوکنفرانس، استفاده مناسب از میز خدمت، دورکاری کارمندان و رعایت حال اقشار آسیب‌پذیر و ضدعفونی کردن محیط از دیگر این پروتکل‌ها به شمار می رود.

 

قائدی با اشاره به شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در استان، خاطرنشان کرد: این موضوع سبب شد تا با تصمیم ستاد کرونا در تاریخ ۱۰ اسفند برگزاری هرگونه همایش، جشنواره، نمایشگاه و جلسات شلوغ در ادارات و دستگاه‌های اجرایی به مدت ۲ هفته ممنوع شود.

 

وی تصریح کرد: این تصمیم به تمامی مدیران عضو شورای اداری استان به شیوه‌های مختلف از جمله ارسال پیامک اطلاع ‌رسانی شده است و از همین رو هیچ نهادی حق برگزاری تجمعات را ندارد.

 

مدیرکل بازرسی استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین طبق تصمیم ستاد کرونا مدت زمان برگزاری جلسات درونی ادارات نباید بیشتر یک ساعت باشد، توزیع پذیرایی در جلسات ممنوع است و فاصله اجتماعی در حدود ۲ متر باشد.

 

کد خبر 1033390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha