۲ مرکز نقاهتگاهی با تلاش جمعیت هلال احمر خوزستان برپا می‌شود

خدادادی گفت: با تلاش جمعیت هلال احمر خوزستان ۲ مرکز نقاهتگاهی ویژه بیماران مبتلا به کرونا در اهواز و آبادان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی خدادادی» امروز در نشست قرارگاه استانی مقابله با اپیدمی ویروس کرونا که با حضور اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر خوزستان و با دستور کار راه اندازی سریع ۲ مرکز نقاهتگاهی بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان های اهواز و آبادان تشکیل شد اظهار کرد: در حال حاضر شرایط استان از حیث شیوع بسیار گسترده کووید ۱۹ در یک شرایط بحرانی قرار دارد از این رو در این راستا وظایفی برعهده داریم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: باید علاوه بر اجرای گسترده تر طرح ناظران سلامت، ارائه خدمت به بیماران بستری در بیمارستان ها از طریق اعضای کانون های طلاب هلال‌احمر، همچنین ارائه خدمات آزمایشگاهی تست PCR و غربالگری، نسبت به برپایی مراکز نقاهتگاهی نیز اقدام کنیم تا بخشی از فشار بر روی کادر درمان بیمارستان ها را کم کرده و خود بر دوش بکشیم.

 

وی اضافه کرد: لازم است برای رویارویی با هر شرایطی آمادگی لازم را داشته باشیم چرا که امکان دارد در روزهای آینده شدت و اوج گیری این بیماری در این پیکی که ایجاد شده است به اوج خود نزدیک شود.

 

خدادادی تصریح کرد: تحقق و یاعدم تحقق پیش بینی ها و احتمالات مربوط به وضعیت آینده خوزستان در بحث شیوع بیش از پیش ویروس کرونا، به تلاش همگانی مردم و مسئولان بستگی دارد.

 

وی عنوان کرد: اگر ما مداخله مناسب و مطلوبی داشته باشیم، مدت زمان پیک کمتر ‌و روندی نزولی شکل خواهد گرفت ولی اگر مداخله مناسبی نسبت به شرایط نداشته باشیم مدت زمان پیک طولانی تر و با فرهای مرتفع تر خواهد بود و احتمال دارد خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان یاد آور شد: لذا ضروری است با تمام توان تلاش‌کنیم با موثرترین راهکارهای موجود فضایی را فراهم سازیم تا در آخرین روزهای قرن حاضر شرایط را از حالت بحرانی و قرمز خارج کرده و پس از کنترل پایدار کنیم.

 

کد خبر 1033516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha