طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرایی می شود

سالاری با بیان اینکه ماهانه بیش ۱۴ هزار میلیارد تومان برای جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هزینه می شود، گفت: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان ظرف چند روز آینده اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام« مصطفی سالاری» ظهر امروز( ۱۳ اسفند) در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید  استان ایلام، اظهار کرد: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ قشر کارگری و صنف به موجب قانون، مشمول حمایت دولت هستند و در صورت تامین منابع، یک مییلون و ۲۰۰ نفز از افراد مشغول به کار در این واحدها، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 

وی با بیان اینکه سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای ۳۰۰ قلم تجهیزات کمک پزشکی در حوزه درمان برای بیمه شدگان  هزینه می شود، افزود: در حال حاضر حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته از سازمان حقوق می‌گیرند که تعداد آنها با خانواده حدود ۱۱ میلیون نفر می‌شود.

 

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه توقف صدور دفترچه کاغذی براساس قوانین برنامه ششم توسعه اجرا شده  است، ابراز کرد: پرداخت کامل مطالبات ایجاد شده در سامانه نسخه الکترونیک بهترین تشویق و ترغیب برای استفاده از این سامانه توسط مراکز درمانی طرف قرارداد است.

 

سالاری با تاکید بر اینکه آمادگی همکاری کامل برای رفع مشکلات همیاری و شهرداریها در استان ایلام داریم، گفت: تامین اجتماعی کشور آمادگی دارد که از محل فروش سهام شرکت شستا در استان ایلام سرمایه گذاری نماید، بیشتر شهرداری ها، نیروهای اضافه دارند که باید بدون آسیب رسیدن به معیشت آنها در این زمینه برون سپاری در قالب تشکیل تعاونی ها و شرکت ها صورت گیرد.

 

وی با اشاره به برنامه های خاصی سازمان تامین اجتماعی برای ساخت درمانگاه های استان، یادآور شد: سهم ایلام از احداث درمانگاه تامین اجتماعی ۳ مرکز است که در حال حاضر درمانگاه مهران در حال ساخت و دره شهر نیز در دستور کار قرار دارد. ساخت یک درمانگاه دیگر با نظر مدیریت استان، مد نظر سازمان تامین اجتماعی است.

 

سالاری از افزایش ۱۰ برابری تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان ظرف چند روز آینده اجرایی می شود.

 

گفتنی است، بازدید  از بیمارستان شهدای زاگرس ایلام  با حضور  فلاحی، بسطامی و علیزاده نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، شرکت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام، بازدید از شعبه ۱ اداره کل تامین اجتماعی ایلام  و نشست با تشکل ها و بازنشستگان، دیدار با کارکنان بیمه ای و درمانی از دیگر برنامه های سفر سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی  به استان ایلام بود.

کد خبر 1033680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha