تقدیر از برگزیدگان هفته فیلم و عکس انزلی

از برگزیدگان هفته فیلم و عکس انزلی که از ۲۵ تا ۲۷ بهمن برگزار شده بود با اهداء لوح و تندیس تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری» شامگاه (چهارشنبه، 13 اسفند) در آیین تجلیل از برگزیدگان هفته فیلم و عکس انزلی که در فرمانداری انزلی برگزار شد، محصول هنر را آیین مهرورزی دانست و گفت: ذات خلقت با هنر آمیخته است و هنر هفتم بسیار مهم و ارزشمند است.

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: هرچه در مقوله هنر پیش می روید به این اطمینان، اعتماد و باور می رسید که هنر هفتم می تواند بسیار مقدس باشد به طوری که خداوند در قرآن بارها بر ارزش هنر تاکید کرده است و در سوره شعرا، این سوره نورانی قرآن از اعتباری که هنر می تواند به جایگاه بشری هدیه کند صحبت کرده است.  

 

وی افزود: اینکه هنر دست چه کسی باشد بسیار مهم است. اگر هنر در دستان فردی لایق قرار گیرد از آن به نحو درست و شایسته استفاده خواهد کرد. پایه و اساس کار هنرمندان ابزاری است که در دستان خود دارند این ابزار گاه قلم، دوربین و ... است.

 

میرغضنفری با اشاره به اینکه کار شما هنرمندان حرمت، ارزش و اعتبار بسیاری دارد ، گفت: گاهی شما با یک دوربین کوچک و محدود کاری انجام می دهید که مدتها ذهن مخاطب درگیر هنر شما می شود.آنقدر هنر تاثیر گذار است که مرور زمان نمی تواند غباری بر روی آن بنشاند.  

 

وی تاکید کرد: هنرمندان با کارشان صحبت می کنند و همواره جلوتر از دیگران حرکت می کنند و در جامعه امروزی به‌دنبال ایجاد رابطه معنی داری بین هنر و هنرمند است.

 

فرماندار انزلی خاطر نشان کرد: با رعایت چهارچوب ها از امکانات موجود برای اعتلای هنر و فرهنگ استفاده خواهیم کرد.

 

«زهره زمانی» رییس انجمن سینمای جوان انزلی نیز گفت: هفته فیلم و عکس امسال که از 25 تا 27 بهمن به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار شد و فیلم‌های هنرجویان سینمای جوان انزلی در معرض دید عموم قرار گرفت و با رای داوران، مدرسان و متخصصین امر 10 اثر برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

 

برگزیدگان هفته فیلم و عکس انزلی در سال 99 مریم زکی زاده برای فیلم «زندگی چیزی است مثل ...» در بخش بهترین طراحی فیلم،« تقدیر نگاه نو در فیلم» برای فیلم آینه مهسا حسینی، بهترین فیلم تجربه گرا فیلم «پوچ» از ساجده حیدری، بهترین صدابرداری آقای محمدتقی اشرفی فیلم «درصد» به کارگردانی مریم موسوی، بهترین تدوین و بهترین کارگردانی فیلم «زندانی» امیرحسین انوری، بهترین فیلمبرداری برای فیلم «آینه» میلاد سرابی، بهترین فیلمنامه به ندا روانبخش برای فیلم «صامت»، بهترین مجموعه آثار به مریم موسوی و انیمیشن «مترجم دردها» ساخته پرستو ستودگانی در بخش بهترین فیلم، بودند.

کد خبر 1033851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha