افتتاح ۱۵۰۰ واحد مسکونی در جشن نیکوکاری سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: امسال در جشن نیکوکاری ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «سید مهدی عبادی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: حضور شما رسانه ها برای ما دلگرمی است

 

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان ادامه داد: هر وقت ما کاری را انجام می دهیم شما رسانه ها با تلاش و پیگیری آن را به تصویر می کشانید.

 

عبادی ادامه داد:  اگر نباشد حضور پربرکت شما رسانه ها در جمع امدادگران، قطعا تلاشی که در کمیته امداد انجام می شود هیچ وقت به ثمر نخواهد رسید و مردم از آن اطلاع پیدا نخواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه 169 هزار و 569 خانواده در قالب 428 هزار و 82 نفر تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان هستند، افزود: 24 درصد خانوار استان و 15 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان تحت پوشش کمیته امداد هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار عمده ترین دلیل برای حمایت از خانواده ها است، ادامه داد: براساس تبصره 14 کسانی که مجموع درآمد آنها به یک حداقلی نمی رسد تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند هر چند برای توانمندسازی آنها  اقدامی صورت می گیرد.

 

عبادی گفت: موضوع توانمندسازی جزء اصول کمیته امداد قرار گرفته و  در سه سال گذشته جهش ویژه ای در موضوع توانمندسازی خانواده ها داشته ایم.  

 

وی افزود: در سال 97  فقط 60 میلیارد تومان جذب منابع بانکی را داشته ایم در سالهای 98 و 99 به ترتیب چیزی حدود 180 میلیارد و 190 میلیارد تومان جذب منابع بانکی و امدادی بوده است؛ در سال جاری 5 هزار و 101 طرح اشتغالزایی و 8 هزار و 960 فرصت شغلی ایجاد شده که امیدواریم این رقم به 10 هزار فرصت شغلی تا پایان سال برسد.

 

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان یادآور شد: یکی از کارهای جدی که کمیته امداد در سالهای اخیر انجام داده موضوع توانمندسازی خانواده ها بوده است.

 

عبادی تصریح کرد: 6 هزار نفر از مددجویان در سال جاری برای ایجاد اشتغال دوره های آموزشی  را فرا گرفته اند.

 

وی افزود: مسکن نیازمندان یکی از مباحث مهم در کمیته امداد است که در این زمینه در جشن نیکوکاری  هزار و 500  واحد مسکونی تحویل مددجویان می شود.

کد خبر 1033944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha