بررسی راهکارهای عملی برای ایجاد تعامل با اندیشمندان اسلامی با استفاده از حج

ضیایی بررسی راهکارهای عملی برای ایجاد ارتباط و تعامل با اندیشمندان کشورهای اسلامی با استفاده از ظرفیت حج را از اهداف همایش بین‌المللی «مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین» عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، علی‌اکبر ضیائی امروز(پنجشنبه ۱۴ اسفند) در همایش بین‌المللی «مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین» که در قم برگزار شد، گفت: شناخت نظام کارگزاری کشورهای اسلامی از اهداف برگزاری سلسه همایش‌های «جهان اسلام و حج و حرمین شریفین» است.

 

رئیس پژوهشکده حج و زیارت استفاده از از تجارب دیگر کشورها؛ شناخت و آگاهی حاجیان ایرانی ار آداب و رسوم حج‌گزاری مسلمانان دیگر کشورها؛ بررسی راهکارهای عملی برای ایجاد ارتباط و تعامل با اندیشمندان کشورهای اسلامی با استفاده از ظرفیت حج؛ بررسی موانع و چالش‌های پیش‌رو در تحقق وحدت اسلامی را از دیگر اهداف این همابش ها برشمرد.

 

ضیایی بابیان اینکه وحدت اسلامی موضوعی است که جمهوری اسلامی ایران همواره در آن پیش قدم بوده است ادامه داد:امت اسلامی با اتحاد تحت کلمه توحید می توانند مشکلات خود را حل کرده و در برابر ترفندها و توطئه های استکبار بایستد.

 

رئیس پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به برگزاری سه همایش در حوزه تمدنی عراق، هند و افغانستان تاکنون، همایش «مغرب اسلامی حج و حرمین شریفین» را چهارمین همایش از این نوع عنوان کرد.

 

وی افزود:  همچنین برنامه‌ریزی برای شناخت حج‌گزاری در دیگر کشورهای اسلامی از جمله مصر، سودان، پاکستان، بنگلادش، کشورهای آسیای میانه، کشوره های حوزه خلیج فارس، منطقه شامات و شمال آفریقا در حال انجام است.

 

کد خبر 1033960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha