دشمن تنها راه رسیدن به اهداف شوم خود را در فتنه انگیزی می بیند 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: امروز دشمن تنها راه رسیدن به اهداف شوم خود را در فتنه انگیزی، ایجاد اختلاف بین قومیت ها و مذاهب و نیز در بر هم زدن فضای وحدت آفرین می بیند پس باید هوشیار و بیدار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۶ اسفند حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت با اشاره به حوادث هفته های اخیر در منطقه مرزی سراوان، گفت: پشت این حوادث و امثال این حوادث قطعا منافقین و توطئه های دشمن وجود دارد، در فضاهای فتنه و غبار آلود ضمن این که همه باید مراقب باشند، مراقبت و هوشیاری خواص جامعه همچون علما و نخبگان در خنثی کردن این فتنه ها اهمیت بسیاری دارد.


امام جمعه زهکلوت بیان کرد: در روایت است که خطاب به خواص جامعه می‌فرماید؛ درفتنه طوری رفتار کنید که نه پشتی برای سواری دادن داشته باشید و نه شیری برای دوشیدن یعنی آنچنان مراقب باشید که هیچ کسی از شما سواستفاده نکند.


 وی ابراز کرد: گاهی نظرهای احساسی، نسجیده، مغرضانه و شتاب زده در فضاهای فتنه آلود هیزم برای شعله ور شدن آتش فتنه می شود.


حجت الاسلام بامری تاکید کرد: همیشه توقع و انتظار از خواص جامعه این بوده و هست که روشنگری کنند تا عقلانیت بر احساسات غلبه کرده و آتش فتنه خاموش شود و پس از فرو نشستن غبار فتنه مطالبات، شکایات، انتقادات و دیگر موضوعات پیگیری شود.


خطیب جمعه زهکلوت ادامه داد: در شرایط کنونی باید همه کمک کنند تا منطق و عقلانیت به جای احساس حاکم شود البته مردم بصیر ما همیشه هوشیار بوده و هستند اما باید بسیار مراقب بود و همه بدانند که دشمن، مردم را دشمن اصلی خود می داند و سال ها است که با شیوه های مختلف درصدد جدا کردن مردم از انقلاب بوده که به فضل خدا تاکنون دشمن به هر دری زده رسوا شده است.


وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن تنها راه رسیدن به اهداف شوم خود را در فتنه انگیزی، ایجاد اختلاف بین قومیت ها و مذاهب و نیز در بر هم زدن فضای وحدت آفرین می بیند پس باید هوشیار و بیدار بود و مردم خود را به سلاح بصیرت مسلح کنند چرا که اگر غفلت کنیم دشمن با کلیه عوامل بیرونی و نخاله های درونی طمع می کند.


حجت الاسلام بامری اظهار کرد: امروز تمام کسانی که به انقلاب و مردم ایران زخم زده و دشمنی می‌کنند به ظاهر خود را حامی مردم معرفی می کنند این یعنی باید مراقب باشیم زیرا در فضای فتنه تشخیص حق و باطل بسیار سخت است.


امام جمعه زهکلوت ضمن تشکر از اقدامات و تلاش مسئولین خطاب به آنها، یادآور شد: همه می دانیم که این قضایا طراحی دشمن است و تردیدی در آن نیست اما توقع این است که مسئولین نیز دقت، مراقیت و رصد بیشتری نسبت به مشکلات مردم مخصوصا به مسئله معیشت مناطق محروم و مرزی که سال ها دغدغه اصلی مقام معظم رهبری نیز است، داشته باشند زیرا اگر این مناطق در اولویت قرار می‌گرفت امروز بهانه ای برای جولان دادن مزدوران، منافقان و دشمنان نبود.


وی خطاب به مستکبران و منافقان کوردل، تصریح کرد: بدانید و آگاه باشید که نقشه های شوم شما نه تنها نقش بر آب می شود بلکه نقشه های خودتان، نقشه راهی برای هلاکت و نابودی شما شده و لکه ننگی بر دامان ایادی تان می شود.



حجت الاسلام بامری اضافه کرد: شما مستکبران و منافقان سال ها است در کشورهای رنج‌ دیده همچون عراق، یمن، فلسطین، لبنان، افغانستان درمانده و رسوا شده اید و آرزوها و اجساد پیاده نظام های خودتان را به گور بردید، آیا اکنون در فکر ایران هستید؟ به شما می گوییم که در حماقت محض هستید همان گونه که حضرت امیرالمومنین (ع) فرمود؛ شکر خدا را که دشمنان ما را از احمق ها قرارداد.



 خطیب جمعه زهکلوت ابراز کرد: تعجب ما از افراد جاهلی است که حقیقت را منکر شده و خودشان و عده ای را به هوای منافقان به هلاکت می رسانند به اینها نیز می گوییم شما مصداق  ضرب المثل صیادی هستید که از شغال می ترسید اما هوای شکار شیر در سر داشت.


وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری ضمن توصیه به مردم، عنوان کرد: با دست های پر مهر، محبت و عاطفه خود از خانواده های نیازمند و کودکان آنها حمایت کنید و دیگران را نیز به شرکت در احیای سنت حسنه انفاق و احسان ترغیب کنید.


حجت الاسلام بامری تاکید کرد: جشن نیکوکاری صرف نظر از این که کمک ها و هدایایی جمع آوری می شود اما به لحاظ معنوی، اجتماعی، فرهنگی کارکردهای ارزشمند و ماندگاری همچون گسترش فرهنگ انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی را به همراه دارد.


امام جمعه زهکلوت در خاتمه تصریح کرد: نوع دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه دینی و اسلامی یک امر؛ذاتی و فطری است به این معنا که خدای متعال تمایل به کمک کردن به همنوعان را به صورت یک شناخت در قلب و سرشت انسان قرارداده است پس همه ما باید از این ظرفیت و فرصت استفاده کرده و در یاری رساندن به نیازمندان جامعه مشارکت کنیم.

کد خبر 1034156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha