درختکاری در ادیان و فرهنگ های مختلف جایگاه خاصی دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: درخت و درختکاری در ادیان و فرهنگ ‌های مختلف، جایگاه خاصی دارد.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه آیین نمادین روز درختکاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: درختکاری باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و همگان در زمینه کاشت نهال همت کنند و این فرهنگ را به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان جامعه توسعه دهند.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: نامگذاری ۱۵ اسفند به نام روز درخت و درختکاری نشان ‌دهنده اهمیت حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در سابقه ایرانی و اسلامی کشور ما است و درخت و درختکاری در ادیان و فرهنگ ‌های مختلف، جایگاه خاصی دارد. 

 

ساداتی نژاد افزود: این رویداد بزرگ  اهمیت موضوع درختکاری و حفظ منابع طبیعی را در همه سطوح به مردم و مسئولان یادآوری می‌کند.

 

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: حفاظت از محیط زیست باید به عنوان اصل اساسی در زمینه توسعه و پیشرفت پایدار کشور تجدید آرمان شود.

 

آیین نمادین کاشت نهاد با حضور فرماندار کاشان، هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان و جمعی از مسؤولان در محوطه باز این دانشگاه برگزار شد و ضمن غرس چندین نهال، عملیات کاشت چندین هزار اصله نهال در بخش های مختلف این دانشگاه آغاز شد.

کد خبر 1034223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha