سیاست چماغ و هویج غرب در قبال ایران نخ‌نما شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که رفع تحریم ها مطابق برجام تنها راه اثبات حس نیت غرب است، گفت: سیاست چماغ و هویج غرب در پرونده هسته‌ای ایران نخ‌نما شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان این‌که غرب به صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران واقف است، اظهار داشت: سیاست چماغ و هویج برای پرونده هسته‌ای ایران تمام شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که رفع تحریم ها مطابق برجام تنها راه اثبات حس نیت غرب است، خاطرنشان کرد: غرب ابتدا باید عامل به توافق صورت گرفته باشد، بعد از ایران درخواست منطقی و مطابق قواعد بین المللی داشته باشد.

آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود به شکار کشتی صهیونیستی و انفجار در آن در خلیج عمان اشاره کرد و گفت: گروهی بر این باورند که این حادثه به دست گروه‌های مقاومت بوده است و دشمنان باید بدانند دست هسته‌ها و گروه‌های مقاومت در هر جا باز است.

وی ادامه داد: گروهی دیگر بر این باورند که این اقدام نوعی خوذزنی از سوی رژیم صهیونسیتی است که می‌خواهند از یک سو ایران را در مجامع بین‌المللی به خراب‌کاری محکوم کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد:  اگر این کشتی هدف تیر غیب نیروی مقاومت قرار گرفته باشد، رسوایی صهیونیست‌هاست و اگر خودزنی باشد، نشان از درماندگی آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  شرکت در انتخابات و انتخاب درست علاج مشکلات کشور است، اظهار داشت: انتخابات پرشور با انتخاب اصلح باید مدنظر باشد که با تعیین شاخص و معیارها همچنین با رعایت اخلاق انتخاباتی، به تشکیل دولت اسلامی،کارآمد حزب‌الهی و رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب اسلامی منجر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که هدف اصلی از پرشور شدن انتخابات، تقویت روحیه انقلابی در جامعه است و راهکار آن، امید‌آفرینی است، گفت: هر جا که به جوانان اعتماد کرده‌ایم، موفق شده ایم، جوانان هستند که بعد از انقلاب در عرصه‌ها حضور یافته و فداکاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه عملکرد و کارآمدی نظام را تبیین کنیم و تنها اشکالات را نگوییم، گفت: بی‌نتیجه انگاری مشارکت در انتخابات، برداشت بدی است.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله هوایی آمریکا به عراق و سوریه گفت: شاید این دومین اقدام نظامی است که با دستور مستقیم و علنی رئیس جمهور آمریکا در عراق و سوریه انجام می‌شود،بایدن از دستور مستقیم حمله به مقر منصوب به ایرانیان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

وی افزود: منطقه پس از شهادت سردار مقاوت، دستخوش تغییرات بوده است و مطالبه انتقام سخت وجود دارد و  برخلاف تصور آمریکا، حشدالشعبی نیرومندترین تشکیلات مردمی در عراق است و اقدامات آمریکا موجب شعله‌ور شدن خشم مردم عراق می‌شود.

 

کد خبر 1034229

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha