شرایط کرونایی، تقاضای جهان برای هنر دیجیتال را افزایش داد

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز گفت: شرایط کرونایی، نمونه‌ای برای جهان متقاضی صنعت و هنر دیجیتال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد علی کی‌نژاد» امروز در مراسم مجازی اختتامیه دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال در دانشگاه هنر اسلامی تبریز اظهار داشت: شرایط کرونایی، نمونه‌ای برای جهان متقاضی صنعت و هنر دیجیتال است.

رییس دانشگاه هنر اسلامی تبریز و عضو شورای عایل انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هر کجا که استانداردهای لازم برای برگزاری این همایش را به ویژه در شرایط کرونایی داشته باشد، می‌تواند آن را برگزار کند.

همچنین دبیر علمی دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال در سخنانی به ضرورت و اهمیت هنر و اقتصاد دیجیتال در شرایط کرونایی پرداخت و گفت: کرونا، ضرورت پرداختن به فضای مجازی را گوشزد می‌کند و حمایت از هنر دیجیتال و فضای رسانه‌ای در قالب زیباشناسی هم به همین منظور مورد توجه قرار گرفته است.

«سیدعلی فارغ» ادامه داد: وزارت علوم به عنوان خانواده بزرگی از نظام آموزشی کشور، تلاش دارد تا از حوزه‌ گسترده و کلیدی هنر و با توجه به ظرفیت‌های موجود و با این نگاه که امروزه بخش مهمی از فعالیت‌ها و اقداماتی که می‌توانند مخاطبان بیشتری را با خود داشته باشند، در بستر مجازی شکل می‌گیرد، به بیان و توضیح مسایل اجتماعی و فرهنگی بپردازد. 

وی افزود: اولین جشنواره هنرهای دیجیتال، سال گذشته برگزار شد و امسال دانشگاه هنر اسلامی تبریز که دارای ظرفیت خوبی در این حوزه است، برگزاری دور دوم را بر عهده گرفته و این دانشگاه برای ایجاد دبیرخانه دائمی هنرهای دیجیتال، اعلام آمادگی می‌کند.

 وی با تاکید بر اینکه دیری نخواهد گذشت که هنر دیجیتال، بازگشت سرمایه و جبران هزینه را در پی خواهد داشت، گفت: اقتصاد دنیا به جز اقتصاد دیجیتال در شرایط کرونایی افول قابل توجهی داشته، اما با وجود شرایط اقتصادی ناشی از کرونا در دنیا، اقتصاد مبتنی بر رسانه و فضای مجازی به عنوان یکی از ۱۰ اقتصاد برتر دنیا مطرح شده است.

معاون پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر تبریز افزود: وزارت علوم و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در حمایت از این جشنواره‌ها، هوشمندی به خرج می‌دهند و این برنامه‌ها منجر به کسب و کارهای خلاق جدید و موثر در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی می‌شود

کد خبر 1034118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha