۱۱۳ مقاله به دبیرخانه همایش شیخ محمد خیابانی رسیده است

مسئول کمیته علمی همایش بزرگداشت شیخ محمد خیابانی گفت: ۱۱۳ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۶۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

«سیدمحمدمسعود نقیب» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: ۱۱۳ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از این تعداد ۶۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است که هشت مقاله هم در تبریز، شبستر و تهران ارایه می شود.

مسئول کمیته علمی همایش گفت: همایش بین‌المللی بزرگداشت شهید شیخ محمدخیابانی به منظور بررسی علمی ابعاد شخصیت، اندیشه و مبارزات ضداستعماری و ضداستبدادی این روحانی مبارز در انقلاب مشروطیت ایران، برگزار می شود.

وی با اشاره به استقبال گسترده پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی از این همایش گفت: مراسم بزرگداشت ۲۲ اسفند سال جاری مقارن با «روز شهید و بزرگداشت مقام شهدا»، به ترتیب در شهرهای تبریز و شبستر و روز ۲۵ اسفند در تهران برگزار می شود.

نقیب ادامه داد: مراسم افتتاح ساعت هشت صبح جمعه ۲۲ اسفندماه در دانشگاه تبریز برگزار و همان روز ساعت ۱۵.۳۰ مراسم اختتامیه در تالار شیح محمود شبستری در شهرستان شبستر برگزار می شود.

گفتنی است، شیخ محمد خیابانی از روحانیون مبارز دوران مشروطیت و از نمایندگان مردم آذربایجان در مجلس آن دوره بود که یکصد سال پیش در ۲۱ شهریور سال ۱۲۹۹ هجری شمسی، در راه مبارزه با استعمار توسط مزدوران داخلی به شهادت رسید.

کد خبر 1034720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha