هفته احسان و نیکوکاری بهانه ای برای مهرورزی

هفته احسان و نیکوکاری بهانه ای برای مهرورزی به نیازمندان و محرومان از طریق مراکز نیکوکاری است؛ مرکز نیکوکاری بانوان فاطمه الزهرا(س) طبس یکی از ده ها مرکز خیریه ای است که به بهانه های مختلف دست محرومان را می گیرد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ هفته احسان و نیکوکاری بهانه ای است تا دل های مردم به یکدیگر نزدیک شود و شکوفه های مهربانی در قلب ها جوانه بزند.

 

طی هفته احسان و نیکوکاری بازار محبت گرم است و این هفته بهانه خوبی است تا با سرمايه ای هر چند کم دلی را به دست آوریم و با دوستی و مهرورزی نهال عشق و خوبی را بار ديگر آبياری کنیم و لبخند را بر روی لب هایی بیاوریم که در این شرایط سخت اقتصادی رنگ لبخند را ندیده اند.

 

از سال 1369 حدود 30 می گذرد که در آستانه فرارسیدن بهار طبیعت هفته احسان و نیکوکاری در ایران اسلامی برگزار می شود و مردم مهربان و نیکوکار ما حتی با وجود ویروسی منحوس و مشکلات اقتصادی به میدان کمک به نیازمندان می آیند.

 

جشن نیکوکاری به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکردهای ویژه ای است که از جمله آن ها می توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به هم نوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.

 

نوع دوستی و کمک به هم نوع از دیدگاه آیین الهی و جهانی اسلام امری ذاتی و فطری است و در فرهنگ شکوهمند اسلام، انفاق در راه خدا، از مصاديق احسان شمرده شده و روايات و آيات بسياری در تأکيد آن آمده است.

 

جمع آوری بیش از 3 میلیارد کمک مردمی طی سال جاری

فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری بهانه ای شد تا به یکی از مراکز نیکوکاری فعال در شهرستان طبس بزنیم. «فاطمه خسروی زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: مرکز نیکوکاری بانوان فاطمه الزهرا(س) طبس حدود یکسال پیش کار خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری بانوان فاطمه الزهرا(س) طبس با بیان اینکه امسال اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان بین نوعروسان نیازمند طبسی توسط این موسسه توزیع شده است.

 

وی بیان کرد: در همه مناسبت ها بحث توزیع غذا در دستور کار موسسه قرار داشت و از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 37 هزار پُرس غذای گرم بین نیازمندان و محرومان شهرستان طبس توزیع کرده است.

 

خسروی زاده ادامه داد: هر روز بین 100 سالمند نیازمند و بدون حامی و ناتوان یک وعده غذای گرم توزیع می شود و این موضوع باعث اشتغال زایی برای تعدادی از ایتام تحت پوشش موسسه شده است.

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری بانوان فاطمه الزهرا(س) طبس با اشاره به اینکه امسال یک هزار و ۱۰۰ بسته تحصیلی توسط مرکز بین دانش آموزان نیازمندان توزیع شده است، افزود: جهت تهیه پوشاک 550 دانش آموز نیازمند طی سال جاری اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیون تومان کمک شده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 2هزار بسته غذایی بین نیازمندان امسال توسط این مرکز توزیع شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون اعتباری بالغ بر 315 میلیون تومان جهت کمک به مسکن نیازمندان توسط مرکز نیکوکاری بانوان هزینه شده است.

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری بانوان فاطمه الزهرا(س) طبس با اشاره به بحث خدمات ارائه شده در بخش بهداشت و درمان اظهار کرد: تعدادی از بیماران خاص مورد حمایت این موسسه قرار دارند و امسال اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان به این افراد پرداخت شده است.

 

خسروی زاده با بیان اینکه امسال در بحث اشتغال اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان پرداخت شده است، افزود: یکی از اولویت های اصلی موسسه برای سال آینده پرداختن به بحث اشتغال زایی و کارآفرینی است.

 

وی عنوان کرد: بانوان در این موسسه نشان دادند که علاوه بر مدیریت محیط خانواده می توانند به بحث های دیگری از جمله کمک به نیازمندان و محرومان توجه داشته باشند.

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری بانوان فاطمه الزهرا(س) طبس در پایان گفت: در تلاش هستیم تا برنامه های جدیدی را در موسسه اجرا کنیم تا انگیزه حضور خیرین و بانوان در این موسسه افزایش یابد.

 

 

 

کد خبر 1034332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha