۸۵ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل عملیاتی شده است

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل از اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

سعید ضابطی در حاشیه آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی در سال جاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: این شورا در سال جاری ۸ جلسه کاری با حضور رؤسا و کارشناسان دستگاه های عضو و با دعوت از نخبگان و صاحب نظران فرهنگی در بازه ۴۵ روز یک بار برگزار کرد و مباحث مختلفی در این جلسات بحث و بررسی شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: حاصل برگزاری این جلسات، تصویب ۴۶ مصوبه در این شورا بود و ۸۵ درصد مصوبات در سال جاری عملیاتی و اجرایی شده است.


ضابطی افزود: تشکیل شورای فرهنگ عمومی مستقل در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل و تشکیل سه جلسه تخصصی مشورتی از جمله اقدامات مهم این شورا در سال جاری بود.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: اهم مصوبات شورا در سال جاری که بازخورد خوبی در بین مردم داشت می توان به برنامه ریزی جهت کمک مومنانه و جمع آوری کمک های مردمی جهت توزیع در بین نیازمندان، جانمایی باغ موزه دفاع مقدس، نصب المان های شهدا و تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد.


ضابطی با بیان اینکه المان‌های شهری نقش به‌ سزایی در تقویت هویت شهری دارد، گفت: المان شهدا، نشانگر افتخارات و حماسه آفرینی‌های مردم شهرستان آران و بیدگل در کسب رتبه نخست ایثارگری این شهرستان در مقیاس جمعیتی کشور محسوب می‌شود. لذا فاز نخست نصب این المان ها در حالی انجام شد که بیش از یک دهه خاک می خورد اما با تمهیدات امام جمعه و شهرداری و فرماندار و بنیاد شهید این اقدام انجام شد و فاز نخست آن در دهه فجر توسط استاندار به بهره برداری رسید.


دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه را از دیگر اقدامات ارزشمند شورای فرهنگ عمومی خواند و افزود: این دبیرخانه در فاصله دو ماه از تشکیل، چهار جلسه برگزار کرد و اکنون آیین نامه دبیرخانه نهایی شده و نخستین کرسی آزاداندیشی نخبگان و فضای مجازی از سوی این دبیرخانه برگزار شد.


ضابطی افزود: تشکیل این دبیرخانه به تعامل بین مدیران حوزه و دانشگاه و تبادل فکر و اندیشه این دو نهاد علمی و فرهنگی کمک شایان توجهی می کند و می تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد./

کد خبر 1034415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha