کارخانه تولید کاغذ تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد

ناصری گفت: حفظ محیط زیست، جلوگیری از برداشت بی‌رویه‌، تخریب جنگل‌ها و جلوگیری از قطع سالانه‌ حداقل ۶ میلیون اصله درخت از تاثیرات راه اندازی کارخانه تولید کاغذ از باگاس نیشکر است که تا سه سال آینده با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عبدعلی ناصری» ظهر امروز (شنبه ۱۶ بهمن) در مراسم درختکاری در کشت و صنعت امام خمینی (ره) با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن شکر در کشت و صنعت های هفت‌گانه توسعه نیشکر تولید شده اظهار کرد: از ابتدای برداشت نیشکر تاکنون چهار میلیون و ۷۰۰ هزارتن نیشکر از اراضی شرکت های هفتگانه توسعه نیشکر برداشت شده که از این میزان نیشکر تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار تن شکر استحصال شده است.

 

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان افزود: تاکنون ۸۲ درصد اراضی نیشکری برداشت شده و در سایه عنایت خداوند و همت پرسنل تا پایان فصل برداشت، تولید شکر از ۶۰۰ هزار تن عبور خواهد کرد که این میزان در مقایسه با تولید ۲ سال گذشته ۲ برابر است.

 

وی افزایش ۲ برابری تولید شکر را عیدانه خانواده بزرگ توسعه نیشکر به مردم ایران در سال جهش تولید دانست و تصریح کرد: دستیابی به این میزان تولید، مانع از واردات شکر به کشور می‌شود.

 

 وی با اشاره به اینکه پایداری محیط زیست، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از رویکردهای اصلی این شرکت در نهضت درختکاری است بیان کرد: در این راستا تاکنون بیش از چهار میلیون اصله نهال در مجموع کشت و صنعت های توسعه نیشکر کاشته شده، چراکه این شرکت پیشگام در توسعه و حفظ منابع طبیعی است و فعالیت‌های گسترده ای را برای ایجاد و گسترش فضای سبز در برنامه کاری خود قرار داده و در تکریم انسان و طبیعت به عنوان ۲ سرمایه اساسی چرخه تولید و منابع انسانی، ادای وظیفه کرده است.

 

ناصری اضافه کرد: توسعه فضای سبز و کاشت درخت تنها به محیط درونی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان محدود نیست و توجه به محیط پیرامونی نیز همواره مد نظر بوده و در همین زمینه، شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان و امیرکبیر عملیات کاشت نهال را در حاشیه جاده اهواز – خرمشهر انجام دادند.

 

وی عنوان کرد: در سال جاری در راستای طرح توسعه فضای سبز در واحدهای هفت‌گانه شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی خوزستان بیش از ۱۶۰ هزار نهال مثمر و غیرمثمر کاشته شده است که این روند همچنان ادامه دارد. 

 

مدیرعامل توسعه نیشکر خوزستان این شرکت را دوستدار محیط زیست دانست و تاکید کرد: علاوه بر ۵۰۰ هزار هکتار سطح سبز در مزارع نیشکر و کاشت چهار میلیون اصله نهال، این شرکت با فعال کردن صنایع جانبی در راستای حفظ جنگل ها و منابع طبیعی گام برداشته است. 

 

وی با تاکید اینکه نیشکر منجی جنگل ها و حافظ محیط زیست است اذعان کرد: نیشکر تنها محصولی است که دورریز ندارد و باگاس باقی‌مانده فیبری از ساقه نیشکر در تولید کاغذ، ام دی اف، نئوپان و خوراک دام کاربرد دارد که یکی از مزایای محصولات تولیدی با باگاس نیشکر، مقرون به صرفه بودن در مقایسه با نمونه‌های تولید شده از چوب و سایر مواد موجود در طبیعت است. 

 

ناصری به روند ساخت کارخانه کاغذ در این شرکت اشاره کرد و یاد آور شد: حفظ محیط زیست، جلوگیری از برداشت بی‌رویه‌، تخریب جنگل‌ها و جلوگیری از قطع سالانه‌ حداقل ۶ میلیون اصله درخت از تاثیرات راه اندازی کارخانه تولید کاغذ از باگاس نیشکر است که تا سه سال آینده با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام به بهره برداری می رسد.

 

کد خبر 1034700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha