مهمترین درمان بیماری کرونا تامین اکسیژن است

دهقانی فیروزآبادی با تأکید بر اینکه تامین اکسیژن مهمترین درمان بیماری کروناست، گفت: پیگیری برای تأمین دستگاه اکسیژن ساز شهرستان های بشرویه و سرایان و تقویت دستگاه قاین نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» صبح امروز (۱۷ اسفند) در مراسم اهدای ۷۸ کپسول اکسیژن توسط آستان قدس رضوی به بیمارستان های استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: بیش از یکسال از شیوع بیماری کرونا در کشور می گذرد و در این مدت سختی های فراوانی برای مردم کشور و استان ایجاد شد که در این بین پرسنل بخش های بهداشت و درمان با مجاهدت و ایثارگری، جانشان را در راه دفاع از سلامت مردم فدا کردند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه عملکرد جمهوری اسلامی را در دنیا مثال زدنی دانست و افزود: وقتی سایر کشور های دنیا از جمله کشور های توسعه یافته دارای ابتلاها و فوتی های بسیار زیادی بودند، برخلاف پیش‌بینی که در خصوص جمهوری اسلامی شده بود که باید در روز بیش از یک هزار فوتی می داشت، اما خوشبختانه این پیش‌بینی‌ها محقق نشد و آمار فوتی ها در کشور دو رقمی شد.

 

دهقانی فیروزآبادی با قدردانی از ایثارگری و تلاش های شبانه روزی مدافعان حوزه سلامت برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: در دوران دفاع مقدس، عده ای خود را وقف دفاع از میهن کردند اکنون نیز همین اتفاق افتاده است با این تفاوت که اکنون پرسنلی که خدمت می کنند جایگزین ندارند و دشمن قابل رویت نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: در این مدت حمایت های بی دریغ همه اقشار جامعه از مدافعین سلامت باعث انرژی مضاعف کادر درمان شده و قطعا در افزایش  روحیه پرسنل موثر است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به خدمات هیئت های مذهبی در زمینه هزینه کرد نذورات مردمی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز حوزه سلامت استان، بیان کرد: آستان قدس رضوی نیز همانند خیلی از سال های گذشته به مدد حوزه سلامت آمده و با اهدای ۷۸ کپسول اکسیژن بار بزرگی را از دوش حوزه سلامت بر می دارد.

 

دهقانی فیروزآبادی با تأکید بر اینکه تامین اکسیژن مهمترین درمان بیماری کروناست، تصریح کرد: همانطور که در ماه های گذشته شاهد بودیم به دلیل افزایش بیماران بستری تنفسی در کشور، با کمبود اکسیژن مواجه بودیم اما اکنون خوشبختانه خیلی از بیمارستان های ما مجهز به دستگاه اکسیژن ساز شدند.

 

به گفته وی در طول چند ماه اخیر دستگاه های اکسیژن ساز برای بیمارستان های استان از جمله بیمارستان ولیعصر(عج)، بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، بیمارستان حضرت رسول(ص) فردوس، بیمارستان شهید آتشدست نهبندان، بیمارستان علی بن ابیطالب (ع) سربیشه تأمین شده است و همچنین برای بیمارستان درمیان هم از طرف بنیاد علوی قول تامین دستگاه اکسیژن ساز ۳۰۰ لیتری داده شده که به زودی تحویل خوهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پایان گفت: پیگیری برای تأمین دستگاه اکسیژن ساز برای شهرستان های بشرویه و سرایان و تقویت دستگاه قاین نیز در حال انجام است.

 

گفتنی است؛ طی این مراسم تعداد ۷۸ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری توسط آستان قدس رضوی به بیمارستان های استان اهدا شد.

کد خبر 1034939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha