مساجد نقش مهمی در تکوین فرهنگ اسلامی دارند

بیژن گفت: مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مهم فرهنگ‌سازی در جامعه نقش مهمی در تکوین و شکل دهی فرهنگ اسلامی ایفاء می کنند.

«معصومه بیژن» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی گفت: مساجد به ‌دلیل کارکردهای مهمی چون تربیت و آموزش و رشد فضایل اخلاقی و دینی در افراد، می‌توانند زمینه‌ساز فرهنگ‌ در جامعه‌ دینی باشند.

 

مسئول کانون فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی تصریح کرد: مساجد به جهت برخورداری از پشتوانه‌ی مردمی در تاسیس و اداره مردمی زمینه‌ بسیار مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی دارند که متولیان فرهنگی می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

 

وی ادامه داد‌: اگر قوانین ابلاغی شورای امر به معروف به درستی در مساجد اجرایی شود سطح برنامه‌های فرهنگی در حد انتظار جامعه اسلامی بالا خواهد رفت.

 

بیژن تاکید کرد: با باز نگاه داشتن در مسجد، روشن گذاشتن چراغ صحن، پذیرا بودن آحاد ساکنین محل بدون ترتیب دادن جلسات خاص و زمانبر همراه با سخنرانی، وعظ و غیره ... مردم مسجد را مکانی امن خواهند یافت.

 

وی به حضور جوانان در مساجد  اشاره و خاطرنشان کرد: هجمه های فرهنگی غرب  بسیار نرم در بین جوانان در حال نفوذ است. امام جماعت خوش خلق و ماهر در روابط اجتماعی و هیئت امنایی که مسجد را خانه خدا و متعلق به همه بداند و از قوانین خاص خود پرهیز کنند، می‌تواند به حور جوانان در مساجد کمک کند.

 

معصومه بیژن همسر شهید جاوید الاثر ابراهیم فرمانی کارشناسی علوم قرآن و حدیث حافظ ۱۰ جزء قرآن و مقام اول مسابقات اوقاف شهرستان و بسیاری مقام های برتر قرآنی، حسینیه شهید فرمانی را 16 سال پیش در روستای زادگاه شهید فرمانی در بالا محله سنگاچین انزلی تاسیس و هشت سال پیش نیز موسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی را در انزلی دایر کرد.

آموزش قرآن با قواعد و اعطای گواهینامه معتبر، برگزاری کلاس‌های تخصصی قرائت برای نوجوانان و حفظ تخصصی خواهران با بهره مندی از اساتید مجرب، برگزاری کلاس های آموزش عمومی حفظ و ترتیل خوانی، برگزاری برنامه های مناسبتی اعیاد و عزاداری، برنامه های جشن ملی، برگزاری همه ساله محفل انس با قرآن با حضور قاریان برتر استان را می توان برخی از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی شهید فرمانی برشمرد.

این موسسه در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا نیز به ندای رهبر لبیک گفت و چندین مرحله سبد کالا در بین نیازمندان توزیع کرد.

 

 

کد خبر 1035158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha