جهت گیری فعالیت های اوقاف در سال ۱۴۰۰ تشکیل نهضت اجتماعی مهدوی است/ اهتمام به تقویت موقوفات مهدوی

مدیرکل اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با توجه به اینکه در سال جدید دو جشن ولادت وجود داشته و با یاد و نام مولایمان امام زمان علیه السلام آغاز و خاتمه می یابد، شیوه نامه اجرایی طرح «مهر مهدوی» برای اجرا ابلاغ می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ در سخنان حضرت رسول(ص) آمده است: «أفضلُ العِبادةِ انتظارُ الفَرَجِ» (انتظار فرج برترین عبادت است). قرن هاست که جبهه حق و پیروان عدالت، در اقلیت و محرومیت و مظلومیت اند. ولی این وضع، همیشگی نیست و روز گشایش و فرج برای اهل ایمان خواهد رسید. روزی که با ظهور امام زمان(عج)، حق غلبه و پیروزی می یابد و این تنگناها و مظلومیت ها برطرف می شود و مومنان، عزت و اقتدار می یابند و ستمگران و مفسدان و جهان خواران، ذلیل و نابود می شوند. این احساس، احساسی مثبت و سازنده است.

 

مسلمان واقعی باید چشم به راه چنین دورانی باشد و خود را برای آن آماده کند. این انتظار، در همه ادیان و اقوام وجود داشته و دارد و قرن هاست که میلیون ها دل بی قرار و عاشق، چشم به راه آمدن انسانی بزرگ و الهی از خاندان پیامبرند، تا با آمدنش جهان به سامان برسد و عدالت جهانی حاکم شود.

 

انتظار فرج، نشانه کمال جویی ماست و دعا برای فرج، گواه عشق ما به عدالت و ایمان و حق است. از زمان امامان معصوم، فرهنگ انتظار در میان شیعه رواج داشته و امید داشتند که آن مهدی موعود را شاهد باشند و یاری کنند. انتظار، ما را از یاس می رهاند و به تلاش و زمینه سازی وا می دارد.

 

بنابراین گزارش؛‌ رضا معممی مقدم، مدیرکل اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه درنشست کارکنان این اداره کل گفت: با توجه به اینکه در سال جدید دو جشن ولادت وجود داشته و با یاد و نام مولایمان امام زمان علیه السلام آغاز و خاتمه می یابد، شیوه نامه اجرایی طرح "مهر مهدوی" با موضوع ایجاد امید وتقویت استراتژی انتظار برای اجرا ابلاغ می شود.

مدیرکل اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: فرهنگ انتظار یعنی امید داشتن به آینده ای روشن، امیدی که حرکت آفرین باشد و انسان را به سوی ساختن آن جامعه آرمانی سوق دهد. لذا سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به در اختیار داشتن ظرفیت های بی نظیری مثل ۸ هزار امام زاده ، ۲۲ هزار هیئت امنا و ۲۶۰۰ خادم ثابت و ۲۰ هزار خادم افتخاری و هزار مرکز افق و ۸۰۱ هیئات شاخص و محوزی در بقاع متبرکه و گروه‌های جهادی همکار و... می بایست فرهنگ غنی انتظار را بیش از پیش ترویج و قلوب خلائق را متوجه خورشید عالم تاب هستی حضرت مهدی موعود علیه السلام کند.

بقاع متبرکه امامزادگان نقش مهم و موثری برای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت دارند

وی ادامه داد: در این زمینه، بقاع متبرکه امامزادگان که از دیرباز، مهد قرآن و عترت و محل نشر معارف ناب اسلامی و فرهنگ سازان این عرصه بوده اند، می‌توانند نقش مهم و موثری برای ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت ایفا کنند.

معممی مقدم اظهار داشت: ما به جامعه هدف سازمان و هیات امنا بقاع و مدیران محترم مراکز افق امام زادگان اعلام کردیم ، در سال مهدوی دنبال فعالیت ویترینی و تشریفاتی نیستیم بلکه با توجه به بقعه محوری در برنامه ریزیها، به دنبال تدوین و اجرای برنامه هایی هستیم که موجب تقویت مکارم اخلاق، نهادینه سازی عدالت اجتماعی ، کیفی سازی تعظیم شعائر مذهبی در بقاع متبرکه، جوان گرایی و تقویت سبک زندگی اسلامی شود.

 

اهتمام به تقویت موقوفات مهدوی در سال ۱۴۰۰

وی افزود: اهتمام ما به تقویت موقوفات مهدوی در سال اینده باید بیشتر باشد و منتظران صالح اهتمام بیشتری به نوع‌دوستی خواهند داشت و خروجی نهضت اجتماعی مهدوی جامعه‌ی مهربانتری خواهد بود و شبکه تبلیغ باید پیامهای زندگی مهدوی و انتظار را تولید و باز نشرکند.در سال مهدوی سازمان به دنبال رسیدگی بیشتر به محرومان ، آزادی زندانیان ، ایجاد اشتغال و... است.

معممی مقدم تصریح کرد: در سال مهدوی ما به دنبال تقویت کارکرد اجتماعی منتظران هستیم تا بتوانیم در راستای بایسته های گام دوم انقلاب حرکت کنیم.

 

 

کد خبر 1035360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha