ارتقای برنامه های فرهنگی هنری از کانال کانونهای مساجد پیگیری شود

نبی‌زاده گفت: باید برای ارتقای برنامه های فرهنگی هنری به کانونهای مساجد متکی شویم چرا که این مراکز اهداف مقدسی دارند و با کمترین امکانات، بیشترین جریان و تاثیرگذاری را خلق می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر نبی زاده» امروز (۱۸ اسفند) در دیدار با کارکنان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری، مراکز مهم فرهنگی هستند که در بدنه مساجد تاسیس شده‌اند تا اندیشه‌های این نظام الهی و اسلامی را به بدنه جوان و نوجوان منتقل کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نقاط دور و نزدیک شهرها و روستایی، برکات بسیار خوبی به دنبال داشته است، افزود: نیروهایی که در این مراکز مشغول خدمت و فعالیت هستند، دارای اندیشه‌های والایی هستند که باید به بدنه جامعه این مهم تسری یابد.

 

وی همچنین راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در نقاط دور روستایی، مرزی و عشایری را از برکات انقلاب توصیف کرد که همین امر می‌طلبد که نگاه مسئولان ارشد کشوری به این مراکز را بیشتر کند.

 

نبی‌زاده گفت: باید برای ارتقای برنامه های فرهنگی هنری به کانونهای مساجد متکی شویم چرا که این مراکز اهداف مقدسی دارند و با کمترین امکانات، بیشترین جریان و تاثیرگذاری را خلق می کنند.

 

وی با تقدیر از فعالیت کارشناسان ستاد کانونهای مساجد خراسان جنوبی گفت: کانونهای مساجد در برخی از استان ها از جمله خراسان جنوبی به دلیل بعد مسافت و پراکندگی جمعیت، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند چرا که زمینه برخورداری از امکانات شهرهای بزرگ برای همه به طور یکسان فراهم نیست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همجواری کانون های فرهنگی هنری با مساجد یکی از بزرگترین نقاط مثبت این مراکز محسوب می شوند که در ایمان، تلاش، همدلی و کمک به همنوع و نوآوری سرآمد هستند.


گفتنی است،‌ همزمان با ۱۸ اسفند، سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ۲ اصله نهال مثمر توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان به یاد شهیدان «نعمت‌اله گزمه» شهید گمنام شهر سه قلعه که به تازگی هویت او مشخص شده است و همچنین شهید «سید علی رضوی» از شهدای بیرجند غرس شد.

 

همچنین از کارشناسان ستاد کانونهای مساجد استان، ۲۷ مدیر و رابط فعال کانون های فرهنگی و هنری و ۶ مدیر فرهنگ و ارشاد «قاین، زیرکوه، طبس، خوسف، درمیان و نهبندان» تقدیر شد.

کد خبر 1035395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha