اجرای طرح پیشگیری از خشونت علیه زنان در استان آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از اجرای طرح پیشگیری از خشونت علیه زنان در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «احمد موقری» امروز در جلسه کارگروه پیشگیری از خشونت علیه زنان که با موضوع «بررسی و تبیین طرح پیشگیری از خشونت علیه زنان در سالن جلسات دادگستری تبریز برگزار شد، با اشاره به افزایش آمار خشونت علیه زنان و کودکان در استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها، اظهار داشت: علی رغم اقدامات انجام یافته توسط دستگاه های مختلف در خصوص موضوع، شاهد افزایش روزمره خشونت خانوادگی علیه زنان و کودکان هستیم. 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به تأثیر نوع و بافت محیط رشد، فرهنگ و سنت های غالبه خانواده ها و مسائل اقتصادی و اجتماعی در بروز خشونت خانوادگی علیه زنان و کودکان افزود: دیدگاه پدرسالاری و مردسالاری در حال حاضر در بسیاری از خانواده ها حاکم است و خود را در تصمیم ها و رفتارها بروز می دهد.

موقری ادامه داد: علی رغم اجرای طرح سند جامع پیشگیری از خشونت در استان، ورودی پرونده های مرتبط با جرایم خشونت علیه زنان و کودکان به دادگستری و فراوانی افراد درگیر در این گونه پرونده ها قابل توجه است. 

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اضافه کرد: از بین 10 جرم اولویت دار استان، جرایم تخریب، توهین و اهانت، ضرب و جرح عمدی و تهدید از جمله جرایم مرتبط با موضوع خشونت است.

بنابر این گزارش، در این جلسه طرح پیشگیری از خشونت علیه زنان و وظایف تعیین شده برای دستگاه ها در اجرای طرح بررسی شد. 

آموزش خانواده ها، توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، ایجاد فرهنگ شنیدن صدای زنان قربانی خشونت، ایجاد و گسترش خانه امن زنان خشونت دیده، گسترش الزامات سلامت محور قبل از ازدواج، بهره مندی زنان آسیب پذیر از بیمه های خاص درمانی و خدمات مددکاری، پیش بینی راهکارهای حمایتی از زنان در مرحله تحقیقات پلیسی و ایجاد نظام دادرسی کیفری افتراقی برای زنان قربانی خشونت از جمله وظایف تعیین شده برای دستگاه ها در اجرای طرح پیشگیری از خشونت علیه زنان است.

کد خبر 1035487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha