محوریت کار مراکز مشاوره حوزه علمیه، دینی و معرفتی است

حجت الاسلام حسامی گفت: محوریت کار مراکز مشاوره حوزه علمیه، فعالیت ها در زمینه های دینی و معرفتی است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت‌الاسلام «فاضل حسامی»، در آیین افتتاح اولین مرکز مشاوره حوزه های علمیه در استان مرکزی با اشاره به نقش اثر گذار حوزه های علمیه در بخش های مختلف جامعه گفت: به برکت انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، حوزه های علمیه توانستند در طول این 42 سال نقش بسیار موثری در بخش های مختلف جامعه داشته باشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به اهمیت فعالیت مرکز مشاوره حوزه علمیه خواهران افزود: ارتقای سطح سلامت جسمی، روانی، معرفتی و فرهنگی در جامعه یکی از اهداف مهم حوزه علمیه است.

 

وی حل مشکلات و گره گشایی از گرفتاری های مردم را امری ضروری دانست و بیان کرد: در این راستا مراکز مشاوره تخصصی حوزه های علمیه با هدف کمک به افراد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان راه اندازی شده اند.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر اینکه توانمندسازی جامعه طلاب و اقشار مختلف مردم در زمینه مسائل شخصی و خانوادگی از اهداف مهم اولین مرکز مشاوره حوزه های علمیه در استان مرکزی است، ادامه داد: ورود حوزه های علمیه با رویکردی دینی و مذهبی برای ارائه مشاوره قطعا آثار و برکات بسیار فراوانی به همراه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام حسامی با اشاره به اینکه محوریت کار مشاوره در مرکز مشاوره حوزه دینی و معرفتی است، اظهار کرد: در این راستا اساتید و کارشناسان برجسته حوزه های علمیه قم به کارگیری شده اند و سعی داریم روزانه یک کارشناس در مرکز حضور داشته باشد و خدمات مشاوره ای ارائه کند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی به برگزاری دوره آموزشی تخصصی اشاره کرد و گفت: به منظور تربیت مشاوران تخصصی در جامعه روحانیت استان یک دوره کاملا پیشرفته و تخصصی برگزار شده که امروز بیش از ۲۵ نفر، سطح مقدماتی خود را به اتمام رسانده اند و وارد سطح متوسط شده اند که بعد از آن دوره های عالی را خواهندگذراند.

 

وی با بیان اینکه ایجاد مراکز مشاوره تخصصی در حوزه های علمیه یک ایده نو و محوری است، گفت: اقدامات زیرساختی برای تشکیل این مرکز انجام شده و امیدواریم این مرکز به عنوان الگویی برای سایر شهرستان ها نیز باشد.

کد خبر 1035569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha