برای ترویج معارف دینی از ظرفیت فضای مجازی استفاده شود

آیت الله عابدینی گفت: زمان می برد باور کنیم فضای مجازی تنها نامش مجازی است و بسیار حقیقی بوده و در زندگی نقش بازی می کند، امیدواریم بتوانیم با این ادبیات با مردم ارتباط برقرار کرده و معارف دینی توسط این فضا برای جامعه آورده ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، کارشناسان این مجموعه و رابطان فعال در طرح ملی ایران قوی که امروز (سه شنبه ۱۹ اسفند) در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، بیان کرد: در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است مردم چهار دسته هستند، عده ای از انسان ها ایمان دارند ولی ارتباطی با قرآن ندارند، عده ای با قرآن سرو کار دارند ولی در دل شان از ایمان خبری نیست، عده ای هم ایمان دارند و با قرآن انس دارند و دسته چهارم کسانی هستند که ایمان نداشته و سروکاری با قرآن هم ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: این حدیث کمک می کند بدانیم کجا هستیم و در واقع آن کسی باشیم که امام می پسندد و ان شاالله همه شاگرد امام صادق (ع) و امام موسی کاظم (ع) باشیم که دعا می کردند خدایا کاری کن قرآن بهار دل من باشد.

 

وی عنوان کرد: آیه های قرآن مانند نهال هستند و باغ های بهشت با این آیه های قرآن ساخته می شود و دوری از قرآن موجب می شود دل های ما کویری شود و دل های ما هزاران بیماری روحی و معنوی دارد که قرآن شفادهنده این بیماری ها است.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: وقتی نور قرآن بر دل انسان بتابد، تاریکی، یاس، ناامیدی و اضطراب نمی ماند و با قرآن دل نورانی شود و دیگر جایی برای غم و غصه نیست.  

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت فرهنگی کانون های مساجد در فضای مجازی خاطر نشان کرد: زمان می برد مساجد، مسجدی ها و ما طلبه ها باور کنیم فضای مجازی تنها نامش مجازی است و بسیار حقیقی بوده و در زندگی نقش بازی می کند، امیدواریم بتوانیم با این ادبیات با مردم ارتباط برقرار کرده و معارف و جلوه های ارزشمند و اثرگذار دینی توسط این فضا برای جامعه آورده ای داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شورای سیاستگذاری مساجد یادآور شد: با اقداماتی که در شرف انجام است، مساجد قزوین به زودی در کشور می درخشد.

 

گفتنی است در این مراسم از رابطان فعال در طرح ملی ایران قوی در استان قزوین تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1036010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha