سه شنبه های تکریم گامی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

فرهنگ ایثار و شهادت با فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و امروزه مدافعان سلامت در جامعه و نظام اسلامی ایران طنین انداز شد و طرح سه شنبه های تکریم با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد امتداد این جریان است.

خبرگزاری شبستان - البرز: باورهای برگرفته از سرشت الهی، همان باورهایی است که در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) زمینه ساز انقلاب مردمی ایران شد و به دنبال خود بسیاری از ارزش های دیگر را تبیین کرد. 

 

بازنگری به جریان های تاریخی ایران اسلامی که در سایه سار خود مردان و زنانی را از جنس نور خلق کرد، طرحی را با محوریت « کانون های فرهنگی هنری مساجد» ایجاد کرد که در راستای آن به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته شود.

 

سه شنبه های تکریم عنوان طرحی است که فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد با در نظر گرفتن اهمیت آن، هر سه شنبه طی بازدید از یکی از خانواده معظم شهداء و ایثارگران، ارادت و عرض ادب خویش را نشان می دهند تا بگویند همواره قدردان فداکاری فرزندان آنان خواهند بود. 

 

زیست بوم بچه های مسجد تبیین کننده ارزش های ایمانی و الهی است

 

« حجت الاسلام روح الله مختاری» در راستای اهمیت طرح سه شنبه های تکریم که با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود گفت: زیست بوم بچه های مسجد تبیین کننده ارزش های الهی و ایمانی است. 

 

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب برپایی برنامه سه شنبه های تکریم که به دلیل شیوع بیماری کرونا با محدودیت برگزار شد گام مهمی است در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان به همین منظور جا دارد بیش از پیش به آن توجه شود. 

 

به گفته وی، نهاد فرهنگی هنری در مسجد که در ۱۸ اسفند قریب ۲ دهه گذشته شکل گرفت گامی است در جهت انسان سازی و رشد همچنین اطمینان خاطر خانواده ها از اوقاف فراغت فرزندانشان که در مساجد می گذرد. 

 

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در کانون های فرهنگی هنری مساجد در جریان طرح ملی ایران قوی و رویداد فهما نشان می دهد که همواره راهبرد برنامه ریزی های اثرگذار در جریان فعالیت کانون های مساجد لحاظ می شود.

 

یادآوری ارزش های دینی مهمترین اصل در جریان تربیت دینی است

 

حجت الاسلام رضایی محلاتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت برپایی طرح سه شنبه های تکریم گفت: یادآوری ارزش های دینی مهمترین اصل در جریان تربیت دینی است.

 

امام جماعت مسجد جامع رجایی شهر کرج افزود: فعالیت کانون فرهنگی هنری مسجد یکی از مهمترین مسائلی است که توانسته است زمینه ساز احیاء و پویایی مسجد تلقی شود.

 

وی با اشاره به ضرورت توجه به جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: بهره مندی کانون فرهنگی هنری مسجد از طرح سه شنبه های تکریم به واقع فرصت تربیت دینی است. 

 

امام جماعت مسجد جامع رجایی شهر کرج خاطرنشان کرد: مسجد جامع رجایی شهر کرج در محله رجایی شهر کرج توانسته است بسیاری از زیرساخت های مهم و مطالبات مردمی را در قالب نشست ها ، برنامه ها و فعالیت های مسجدی مرتفع کند به واقع غایت فعالیت مسجد نیز تحقق مطالبات مردمی به ویژه در امر تربیت و هدایت نوجوانان و جوانان با رویکرد فرهنگی و هنری است.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد مأمنی برای نوجوان و جوانان است

 

« علی کمالزاده» نیز در همین رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصت بازنگری به میزان فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است. 

 

شهردار کرج افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مأمنی برای نوجوانان و جوانان تلقی می شود، محیط و شرایطی که با جذب جوانان و نوجوانان بسیاری از خلاء های ممکن فرهنگی از طرف دستگاه های متولی را می تواند جبران کند. 

 

به گفته وی، طرح سه شنبه های تکریم از جمله طرح های موفق و اثرگذار فرهنگی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد است که به نوبه خود می تواند زمینه ساز جریان فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلقی شود. 

 

کمالزاده خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد سرمایه اجتماعی و معنوی جامعه هستند که با توجه به اهمیت جایگاه آنان می توان شاهد اثرات موثر فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه بود.

 

 

 

 

کد خبر 1036220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha