قاچاق معکوس کالا به آن سوی مرزها/فروش اجباری کالا همراه با هر کالای دیگر تخلف است

حجت الاسلام وحدانی نیا گفت: فروش اجباری هر کالایی با کالای دیگر تخلف و خلاف قانون محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» امروز (۲۰ اسفند) در کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در حوزه پیشگیری های نرم افزاری و جدید تاکنون اقدامات خوبی جهت هوشمندسازی نظارت ها برداشته شده است البته ایجاد سامانه‌ها به معنای غفلت از نظارت های میدانی نیست لذا گشت های نظارتی اکتفا به سامانه ها و پایش های نرم افزاری ندارند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌ جنوبی گفت: در برخی از حوزه‌های قاچاق کالا به واسطه مرزی بودن استان  و نرخ ارز مسائل خاصی مطرح است، تصریخ کرد: متأسفانه به دلیل تفاوت قیمت برخی از کالاها و حتی از گروه کالاهای اساسی در داخل و خارج مرز، شاهد چرخش معکوس  قاچاق در این زمینه هستیم و این کالاها (مثلا آرد و روغن) از استان به آن سوی مرزها برای سودآوری بیشتر قاچاق می شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت افزایش نظارت ها در ایام پایانی سال و عید نوروز، افزود: در شرایط کرونایی توزیع برخی از اقلام چون روغن در فروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای در راستای جلوگیری از تشکیل صف بسیار خوب است ولی باید نیاز آن دسته از شهروندانی که دسترسی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی ندارند نیز مدنظر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا بیان کرد: تأمین و توزیع نهاده‌های دامی نیز با جهاد کشاورزی است و زیبنده استان نیست به واسطه عدم نظارت پرونده‌هایی در دادگستری داشته باشیم حاکی از اینکه افرادی که در حوزه طیور فعال نیستند نهاده های دامی دریافت کرده و در بازار آزاد فروخته است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌ جنوبی با بیان اهمیت تأمین و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم، عنوان کرد: در این راستای گاهی به برخی از اصناف از قبل گفته می‌شود که مثلاً شکر گران خواهد شد که این موضوع هیجان کاذب برای خرید ایجاد می‌کند.

 

وی در ادامه درخواست کرد شهروندان خراسان‌ جنوبی اگر با مواردی در زمینه فروش اجباری و تحمیلی یک کالا در کنار کالایی دیگر  مواجه شدند، این تخلف را به سازمان بازرسی صمت خراسان‌ جنوبی برای برخورد قانونی اطلاع رسانی کنند.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا در بخش دیگری از سخنانش گفت: باید در جهت ایجاد رویه واحد قضایی برای رسیدگی به پرونده های قاچاق، شعب تخصصی و ویژه ایجاد شود و با استفاده از ظرفیت های قانونی با دلالان و قاچاقچیان کالا و ارز برخورد شود.

 

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه حمل دام بدون پلاک‌کوبی قاچاق محسوب می‌شود، گفت: باید در راستای هویت گذاری دام های استان اهتمام ویژه صورت گیرد و اگر دامداران به دلیل قیمت ها استقبالی ازز هویت گذاری ندارند باید برای ترغیب آنان حمایت های انجام شود.  

 

 

 

 

 

کد خبر 1036359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha