جشن تکلیف دانش آموزان قرآنی در آران و بیدگل برگزار شد

در آستانه عید سعید مبعث رسول اکرم حضرت محمد(ص) ۱۴ نفر از دانش آموزان قرآنی مدرسه دین و دانش به صورت نمادین رسیدن به سن عبادت و بندگی خود را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، در آستانه عید سعید مبعث رسول اکرم حضرت محمد(ص) جشن تکلیف دانش آموزان پایه سوم آموزشگاه غیرانتفاعی قرآنی دین و دانش وابسته به مهدقرآن کریم و ولایت آران و بیدگل برگزار شد.

 

در این مراسم که در فضایی معنوی برگزار شد، ۱۴ نفر از دانش آموزان قرآنی به صورت نمادین رسیدن به سن عبادت و بندگی خود را جشن گرفتند.

 

فعال فرهنگی و استاد گفتمان های دینی در این مراسم با اشاره به اینکه همه آفریده‌ها چه در اصل هـستی و چـه در تداوم آن، نیازمند خدا هستند گفت: خـدا از هـمه ‌چیز و همه‌ کس بی‌نیاز‌ است و محتاج عبادت ما نیست بلکه این ما هستیم که با همه ی وجود به عبادت و بندگی نسبت به خدای بی نیاز ، نیازمند و محتاج هستیم.

 

اکبر مجیدی افزود: عبادت، انسان را از حیوان و جمادات متمایز می کند و به او شخصیت و کرامت می بخشد، بنابراین خود عبادت نعمتی است که خدا برای انسان قرار داده تا او را توسط آن به جایگاه والای انسانیت برساند.

 

در پایان این برنامه که دانش آموزان همگی با چادرهای یک ‌دست سفید در مراسم حضور داشتند، نماز جماعت به امامت حجت الاسلام حجت الله جلالی مدیر موسسه قرآن و ولایت آران و بیدگل اقامه شد.

 

همچنین دانش آموزان به رسم یادبود هدایایی را از مدیر موسسه قرآن و ولایت دریافت کردند.

 

موسسه مهدقران کریم اران وبیدگل داری ۷ مرکز رسمی اموزشی شامل مهدکودک، پیش دبستانی، دوره ابتدای پسرانه ودخترانه، اموزشگاه متوسطه و مرکز علمی وکاربردی است. این مجموعه ها ازسال  ۱۳۸۱ تاسیس و تاکنون بیش از ۴ هزار قرآن آموز دروس رسمی آموزش و پرورش را در کنار آموزش های تخصصی قرآن و معارف اسلامی، در این واحدها فرا گرفته اند.

کد خبر 1036441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha