با تقویت روابط به مبارزه با مفاسد و آسیب ها می رویم

حجت الاسلام محمدی لائینی ضمن ابراز خرسندی از بازگشایی مجدد دفتر مرجعیت دینی و علمی علامه آیت الله جوادی آملی در ساری گفت: باید با تقویت‌ روابط به مبارزه با مفاسد و آسیب‌ها پرداخته وبه سمت کارهایی برویم که خروجی اش به تقویت فرهنگ دینی منجر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۰اسفند) در آیین بازگشایش دفتر مرجعیت دینی و علمی علامه آیت الله جوادی آملی(حفظ الله) که با حضور حجت الاسلام والمسلمین «سعید جوادی آملی» فرزند آیت الله جوادی آملی بیان کرد:علامه آیت الله جوادی آملی افتخار مازندران و ایران و جهان اسلام هستند.امیدواریم افتتاحیه دفتر مرجعیت دینی و علمی به برکت بعثت پیامبر بزرگوار اسلام  حضرت محمد مصطفی(ص)برای استان ما منشا خیرات و برکات باشد.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: اگر شرایط کرونایی نبود این برنامه باید در یک مکان وسیع تر با جمعیت گسترده‌تر با حضور علاقه‌مندان این عالم فرهیخته برپا می‌شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: خرسندیم که مسئولیت دفتر حضرت علامه در مرکز مازندران(ساری) به یک شخصیت فرهیخته علمی و باتقوا حجت الاسلام «حسین غفاری» محول می‌شود، علما باید میراث دار انبیا باشند و رابطه‌ای با مردم داشته باشند که انبیا با مردم داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه رابطه پیامبران با خدا رابطه عبد با معبود و سراپا خلوص و اخلاص است، گفت: آن‌ها فقط خدا را می‌بینند و از هواهای نفسانی فارغ هستند، عبد بودن با پذیرش عبد تفاوت دارد، تعبد باید وجود داشته باشد یعنی بپذیریم که بنده هستیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: در این بنده خدا دو پست بیشتر وجود ندارد یا باید خدا بود یا بنده خدا اگر نخواهیم بنده خدا باشیم باید خدا باشیم که نیستیم، پس عبد هستیم و باید به تعبد و عبید برسیم.

 

وی یادآور شد: رابطه پیامبر(ص) با خدا سراسر اخلاص بود، رابطه پیامبران سراسر دلسوزی، رحمت و خدمت بود، مبشر، منذر، منیر بودند، رابطه آن‌ها با خودشان مصدق، مبشر و معزز است، پیامبران نسبت به همدیگر همین ارتباط را دارند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: بناست ما ورثه انبیا باشیم با خدایمان اخلاص داشته باشیم از خودخواهی‌ها دوری کنیم، اگر ۱۲۴ هزار پیامبر با هم یک زمان باشند ذره ای وفاق نخواهند داشت، نسبت به مردم باید خدمت‌گزار و امین باشیم.

 

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه گشوده شدن دفتر آیت االه جوادی آملی در این شهرستان به ارائه خدمات فرهنگی منجر خواهد شد، بیان کرد: ما در کنار همدیگر باید رابطه تقویت‌کننده داشته و به مبارزه با مفاسد و آسیب‌ها پرداخته و خدمات فرهنگی و دینی ارائه بدهیم.همچنین ما باید به سمت کارهایی برویم که خروجی اش ملموس باشد و به تقویت فرهنگ دینی منجر شود.

 

وی اظهار کرد: مراجع می توانند پشتوانه عظیمی برای مردم باشند دفاترشان با همکاری یکدیگر خدمات خوبی به مردم ارائه دهد، البته مقام عظمای ولایت امام خامنه ای (مدظله العالی) در جای خودش  تعیین و تبیین کننده است همه مراجع و نمایندگان مراجع عزیز و محترم هستند در کنارشان هستیم با هم کار می کنیم دستشان را می‌بوسیم پشتوانه عظیم الهی برای ما و مردم استان هستند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: به سهم خودمان قول می‌دهیم که خبرهای خوب از همکاری‌های خوبتر را به گوش مردم استان برسانیم، این عالم افتخاری برای استان و جهان اسلام است.

کد خبر 1036570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha