ظرفیت ماموستاها برای اصلاح رفتار زندانیان استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: از ظرفیت ماموستاها برای اصلاح رفتار زندانیان و انجام کارهای فرهنگی اثرگذار استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی (20 اسفندماه) در دیدار با رئیس سازمان زندان‌ها در سنندج اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام برای هدایت مردم اهانت زیادی را تحمل می‌کردند و در دیدار با مردم طائف مورد ضرب و شتم و اهانت‌های شدیدی قرار گرفتند اما به هدایت مردم همچنان ادامه داد و مردم نیز به ایشان ایمان می‌آوردند.

 

وی با بیان اینکه برخورد پیامبر(ص) در برخورد با دیگران انسان‌سازی بود، خاطرنشان کرد: امروز باید راه و روش پیامبر مکرم اسلام را در برخورد با دیگران به کار برد.

 

وی دوست داشتن را نیز از دیگر مولفه‌های هدایت مردم توسط پیامبر(ص) دانست و گفت: پیامبر با دوست داشتن بندگان رفتارهای نادرست آنها نسبت به خود را تحمل می‌کرد و امروز نیز زندانبانان باید با الگوگیری از این رفتارهای پیامبر اسلام و دوست داشتن زندانیان به اصلاح رفتار آنها کمک کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: اگر بناست که مبلغی در زندانها مستقر و سامان یابند باید شرایط قومی و مذهبی استان کردستان نیز مدنظر قرار گیرد و از ظرفیت ماموستاها برای اصلاح رفتار زندانیان و انجام کارهای فرهنگی اثرگذار استفاده شود.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی اعلام کرد: از سال جدید تلاش خواهد شد در شهرستان‌های مریوان، سقز و سنندج طلبه‌هایی جذب و آموزش داده شوند تا بتوانند مبلغان خوبی برای تبلیغ دین مبین اسلام باشند.

 

وی با اعلام اینکه استان کردستان 54 هزار شهید انصار و 18 هزار شهید مهاجر را تقدیم انقلاب کرد، یادآور شد: وجود این تعداد شهید ظرفیت بالایی برای استان فرهنگی کردستان و انجام کارهای فرهنگی به شمار می‌رود.

 

تلاش دشمن تبدیل خطاکاران به عناصر ضدانقلاب است

 

محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندانها در این دیدار اظهار کرد: افرادی که به زندان می‌روند زندان را ایستگاه آخر زندگی خود می‌دانند اما ما در این سنگر و در نظام اسلامی قرار گرفته‌ایم و باید خطاکاران را برای اصلاح نگهبانی کنیم و برای بازگشت به جامعه و اصلاح زندانیان تلاش نماییم.

 

وی با اشاره به اینکه امام راحل از ابتدای انقلاب تاکید کردند که فلسفه زندان در نظام اسلامی، اصلاح و تربیت است و رهبرمعظم انقلاب نیز بر همین موضوع تاکید دارند، افزود: تمرکز رسانه‌ای دشمن بر روی موضوعات زندان و زندانیان است تا با هر روش ممکن، با دروغ‌گویی و سیاه نمایی به افکار عمومی بقبولانند که یکی از مصادیق ظلم و نادیده گرفتن حقوق افراد همین زندان‌هاست.

 

حاج محمدی با اعلام اینکه دشمن می‌خواهد خطاکاران را به عناصر ضدانقلاب تبدیل کند، تصریح کرد: باید مراقب این عملیات دشمن باشیم و تلاش کنیم این نقشه و برنامه او را خنثی کنیم.

 

وی افزود: برای آنکه دشمن در این عملیات خود ناکام بماند باید فعالیت‌ها و توفیقات خودمان را به نحو درست اطلاع رسانی کنیم.

 

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هزار زندانی در زندان‌های کشور وجود دارد و جمعیتی بیش از آن نیز سالانه به آنها رفت و آمد می‌کنند، گفت: بر اساس هدف‌گذاری ۵۰ درصدی محکومان و زندانیان واجد شرایط برای اشتغال تا پایان امسال، این موضوع محقق شده است.

 

حاج محمدی اعلام کرد: زندان‌ها در جمهوری اسلامی محلی برای هدایت و تربیت انسان‌ها بوده و در این راستا بحث حرفه آموزی و اشتغال که نقش محوری را در اصلاح و تربیت زندانیان ایفا می‌کند، جزو اولویت‌های سازمان زندان‌های کشور قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در زندان‌ها باید عمیق و اثرگذار باشد، اضافه کرد: باید نگاه و رفتار زندانیان را نسبت به نظام تغییر دهیم تا بتوانیم به اهداف متعالی دست یابیم.

 

 

کد خبر 1036587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha