رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش اصلی بر عهده دارند

پورحسن گفت: استفاده از ابزارهای مختلف در تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و حفظ ارزش‌های نظام بر عهده اصحاب رسانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عباس پورحسن» امروز در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی و اصحاب قلم به همراه رونمایی از نماهنگ داغلی لاله لر و تئاتر خیابانی نَقلِ نُقل اظهار داشت: اصحاب رسانه رسالت خطیری در قبال شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بر دوش دارند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: امروزه در عصر حاضر اگر نگوییم ارتباطات اولین عنصر و اساسی‌ترین اصل اجتماعی موردنیاز بشر است. اما به‌ جرات می‌توان گفت؛ یکی از بنیادی‌ترین دانش‌ها و مهم‌ترین عوامل پیشرفت انسان در عصر کنونی ارتباطات لقب گرفته است.

پورحسن افزود: کار خبر و رسانه؛ هنر و علم اجتماعی است که درون و برون یک جامعه را به هم پیوند می‌دهد و به‌عنوان نماینده، زبان گویا و گوش شنوای جامعه، رسالت خطیر و تعهدی سنگین‌تر از همیشه بر دوش دارد.

وی ادامه داد: استفاده از ابزارها و متدهای گوناگون در تبیین و اشاعه فرهنگی یک جامعه و حفظ ارزش‌های نظام بر عهده اصحاب رسانه است و ایفای نقش مسئولیتی سخت و توام با چالش را به همراه دارد.

پور حسن تأکید کرد: در این راستا و در حوزه تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش چشمگیر رسانه بیش از هر زمان دیگری بارز است و در این میان اصحاب رسانه هستند که بازنده نگه‌داشتن یاد و نام مردان وزنانی که تاریخ یک کشور را رقم‌زده‌اند و حفظ ای افتخارات و انتقال آن به نسل‌های آتی، رسالتی خطیر را عهده‌دار هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران ، اعتلای معرفت جامعه همسو باارزش‌های نظام و انقلاب است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی 14 شهید اصحاب رسانه دارد، روح پرفتوح این عزیزان قرین رحمت الهی و شافع همه ما در روز قیامت باشد.

گفتنی است، در ادامه این برنامه از نماهنگ داغلی لاله لر و تئاتر خیابانی نَقلِ نُقل رونمایی و با حضور مسئولین استانی از برگزیدگان رسانه‌ای، فضای مجازی، اهل قلم و هنر قدردانی شد.

کد خبر 1036602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha