جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای خودروهای ورودی به شهرهای نارنجی گیلان

طالبی با بیان اینکه شهرهای رودسر و رودبار نارنجی رنگ هستند گفت: خودروهای ورودی به شهرهای نارنجی رنگ گیلان در ایام پایانی سال و عید نوروز ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

« امیر طالبی» با بیان اینکه فعلا بخشنامه جدیدی برای پلیس راه صادر نشده است به خبرنگار شبستان گفت: تا ابلاغیه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان خودروهای ورودی به شهرهای نارنجی رنگ گیلان شامل رودسر و رودبار در ایام پایانی سال و عید نوروز 500 هزار تومان جریمه می‌شوند. 

 

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون حدود 12 ماه است که ما با شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم و چندین بار هم شرایط سخت محدودیت‌های ترافیکی در گیلان به واسطه ایمنی و بهداشت مردم اجرا شده و با توجه به در پیش بودن ایام نوروز مجدد این محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود.

 

طالبی گیلان را استانی که امسال هم به جهت شیوع کرونا نمی‌تواند و نباید مقصد سفر قرار بگیرد خواند و تصریح کرد: البته پلیس مانند سال قبل اجرای محدودیت ترافیکی که باعث برگشت دادن مردم بشود را فعلا در دستور کار خود ندارد و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مصلحت دانست ما نیز این کار را حتما با جدیت و قاطعیت انجام می‌دهیم. 

 

وی از اعمال قانون وسائط نقلیه در مناطق قرمز رنگ و نارنجی با جریمه‌های یک میلیون تومانی و 500 هزارتومانی خبر داد و گفت: اگر درخواست سفر و صدور برگ تردد به استان‌های شمالی از جمله گیلان بیش از ظرفیت مجاز باشد حتما تصمیمات ویژه‌ای توسط ستاد ملی کرونا گرفته می‌شود و در استان اجرایی و مبادی ورودی مسدود می‌شود.

 

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه پلیس در محورهای ورودی به گیلان مستقر است ابراز داشت: رانندگان و وسائط نقلیه‌ای که قصد ورود به استان گیلان را داشته اما مجوز تردد ندارند تا آنجایی که امکان‌‌پذیر است از ورود و ترددشان جلوگیری به عمل می‌آید.  

 

طالبی با اشاره به اینکه احتمالا جریمه 500 هزار تومانی برای خانواده‌ای که قصد دارد 15 روز در گیلان بماند مبلغ بالایی نیست اذعان کرد: اگر شرایط به همین صورت پیش برود و تصمیم جدی برای مسدودسازی راه و جلوگیری از ورود مسافر به گیلان انجام نشود قطعا ما عید امسال شرایط بسیار سختی خواهیم داشت.

 

وی در مورد اعمال محدودیت‌های ترافیکی شبانه هم مطالبی را بیان داشت و خاطرنشان کرد: از رانندگان و همشهریانمان در استان گیلان درخواست داریم وقتی پیامک حاوی جریمه نقدی را دریافت کردند سریعا اقدام به پرداخت نکنند و بعد از یک هفته و پس از پرینت گرفتن از جریمه‌ها و اطمینان از ثبت تخلف نسبت به پرداخت جرایم نقدی اقدام کنند.

کد خبر 1036703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha