آئین بهره برداری از طرح ها و پروژه های بنیاد شهید و امور ایثارگران

همزمان با سالروز بزرگداشت شهدا امروز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه، آئین بهره برداری از طرح ها و پروژه های بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، در این مراسم از طریق ویدیو کنفرانس بهره برداری رسمی از پروژه گلخانه ای مدرن هیدروپونیک هلیلان در استان ایلام با دستور دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری آغاز شد.


پروژه گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان که فعالیت خود را از بهمن ماه ۹۷ آغاز کرده در زمینی به مساحت ۱۳ هکتار با ۷.۲ هکتار گلخانه و با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد ریالی در منطقه هلیلان با هدف محرومیت زدایی، ایجاد اشتغال و تولید پایدار در راستای سیاست های سازمان اقتصادی کوثر و حمایت های شرکت سرمایه گذاری کوثر توسط مجموعه شرکت پیشگامان توسعه کشاورزی کوثر به بهره برداری رسید.


پروژه گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان با محوریت کشت صیفی جات با پیش بینی تولید سالانه ۱۶۷۲ تن انواع محصولات گلخانه ای احداث شده است.


از اقدامات مثبت در گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان تامین نهاده های کشاورزی در کمترین واحد سطح با بیشترین تولید و بازدهی می باشد.


از نکات مثبت بکار رفته در این پروژه آموزش کامل نیروهای بکارگیری شده منطقه در حوزه گلخانه سازی می باشد که هم اکنون می توانند در سطح کشور در حوزه احداث گلخانه ای به صورت مجرب و داری تخصص فعالیت کنند.

 

پروژه گلخانه مدرن هیدروپونیک هلیلان به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ایجاد اشتغال برای ۴۱۸ سهم مهمی در تولید و اشتغالزائی در استان دارد.

 

گفتنی است، محمد نوذری استاندار ایلام، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، حجت اله امانی، مشاور ویژه ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی دیگر از مسئولان  در این مراسم حضور داشتند و همچنین در پایان این مراسم از خانواده های معظم شهیدان والامقام «رحمان حیدری»، «علی شیری»، «عسکر عبدوالهی»، «جلیل حیدری» و «سلطان مراد نوروزی» با اهدای لوح یادبود تجلیل و تقدیر شد.

کد خبر 1036761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha