تاکیدامام جمعه قم بر تامین معیشت مردم

آیت الله سعیدی در دیدار با وزیر کشور گفت: تامین معیشت مردم را در اولویت قرار دهید، دلال‌هایی که دنبال سودجویی هستند مفسد اقتصادی بوده و باید با آن‌ها برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم ، آیت الله سید محمد سعیدی امروز(پنجشنبه 21 اسفند) در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به مقاومت خوب مرد در مقابله با کرونا و فشار‌های اقتصادی گفت: دولت هم باید با کوتاه کردن دست دلالان که مصداق مفسد اقتصادی هستند وضعیت معیشت مردم را سامان دهد.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه حرم برای مردم پناهگاه است، گفت: در شرایطی که پزشکان به افزایش امید و کاهش اضطراب تاکید دارند حضور مردم در حرم‌ها می‌تواند دغدغه پزشکان را رفع کند.

 

وی اضافه کرد: خادمان حرم مطهر با دلسوزی و از سر اعتقاد گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و تمامی دستورالعمل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا را رعایت می‌کنند.

 

تولیت حرم بانوی کرامت تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را یکی از علل کاهش آمار فوتی‌ها دانست و گفت: مردم هم تابع دستورات ایشان بوده به همین علت از تصمیم‌های ستاد ملی کرونا نیز حمایت و تبعیت کردند.

 

وی ضمن تقدیر از تلاش مسئولان برای کاهش مشکلات مردم مطرح کرد: در موضوع مذاکرات باید بدانیم که دشمن می‌داند با یک قدرت بزرگ در منطقه روبرو است به همین علت باید مقتدرانه مقابل دشمن ایستادگی کنیم و مطمئن باشیم که به عزت و سربلندی خواهیم رسید.

 

سعیدی عامل برخی از گرانی‌ها را زیاده‌خواهی دلالان دانست و خاطرنشان کرد: برخی از دلال‌ها و واسطه‌گران جزو مفسدان اقتصادی هستند که نارضایتی مردمی را رقم می‌زنند و باید به صورت مستمر بر عملکرد این افراد نظارت شود تا رضایت مردم نیز بیشتر شود.

 

وزیر کشور نیز در این دیدار از روند کاهشی فوت‌شدگان بر اثر بیماری کرونا و همچنین روند مطلوب تولید واکسن کرونا یاد کرد و گفت: اکنون بیش از یک سال از شیوع کرونا می‌گذرد و در این مدت فشارهای اقتصادی بسیاری بر مردم تحمیل شده است که امیدواریم این فشارها را کاهش دهیم.وی با تاکید بر اینکه مباحث معنوی و آرامش‌بخش در کاهش بیماری تاثیرگذار است، مطرح کرد: آستان‌های مقدس، علما، روحانیون و مراکز حوزوی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه در راستای مقابله با کرونا همکاری مطلوبی داشته‌اند.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: دشمنان با عهدشکنی خود در برجام نشان دادند که به عهد خود پایبند نیستند و این موضوع برای همه به اثبات رسید به همین علت وقتی سه بار پرونده ما به شورای امنیت رفت با صدور قطعنامه‌ علیه ایران موافقت نشد؛ شکست ترامپ با فضاحت متفاوت در انتخابات نیز افتخاری بود برای مقاومت مردم ایران و در این مرحله باید با وحدت و هماهنگی پشت سر رهبری حرکت کنیم.

 

وی با بیان اینکه گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی برای مردم مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است، گفت: همانطور که رهبری هم گفتند اگر بتوانیم یک ساعت هم تحریم‌ها را زودتر برداریم به نفع ما است اما دستاوردهای نظام و جبهه مقاومت نیز باید حفظ شود.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: مواضع بسیاری از کشورها نسبت به ایران نرم‌ شده و رفت و آمدها نیز بیشتر شده است و امیدواریم با این روند بتوانیم به نتایج مطلوب‌تری در حوزه بین‌المللی برسیم.

 

وزیر کشور ادامه داد: سال جاری برای مردم و نظام بسیار سخت بود چراکه می‌خواستند اهداف شوم خود را با فشار به مردم محقق کنند اما موفق نشدند و ما امیدواریم سال آینده سال گشایش باشد.

 

کد خبر 1036786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha