کانون های مساجد نیازمند خلاقیت و ابتکار هستند

مولوی حسین زهی با اشاره به اینکه کانون های مساجد محل نورانیت، تبیین اخلاقیات و آرامش فکری و جسمی هستند گفت: مساجد و کانون ها برای جذب و پرورش نیروهای مومن، انقلابی و کارآمد نیازمند خلاقیت و ابتکار هستند.

«مولوی ستار حسین زهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز مبعث رسول اکرم (ص)، با اشاره به آثار و برکات نبوت در تحول زندگی مردم در دوران زندگی پیامبر اسلام (ص) اظهار کرد: قبل از بعثت مردم از نعمت رهبری برخوردار نبودند و ولی بعد از آن با وجود رسول خدا (ص) همه ایشان را به عنوان رهبر واحد خود می شناختند که تحت زعامت رهبری پیامبر (ص) زیر پرچم نبوت باهم پیمان دوستی، مهربانی و اخوت اسلامی برقرار کردند.

 

رئیس حوزه علمیه مجتمع دینی فرهنگی حنفاء شهرستان خاش نقش پیامبر (ص) را یکی از اساسی ترین نقش های رهبری مردم برشمرد و افزود: این نقش اثرگذار بعد از بعثت پیامبر (ص) آغاز شد و تا قیامت آثار و برکاتش در میان مردم جهان وجود خواهد داشت.

 

وی به بیانات نبی مکرم اسلام (ص) در خصوص برپایی حق و مقابله با ظلم و ستیز اشاره کرد و ادامه داد: در تاریخ اسلام یا تاریخ بشریت وقتی ما می خوانیم که قبل از بعثت ظلم های متعددی بر جهان بشریت از جمله بت پرستی که جامعه آن زمان در جهالت به سر می بردند و ظلمی که مردم در حق خودشان انجام می دادند و دختران خود را زنده به گور می کردند صورت می گرفت که با آمدن پیامبر (ص) این رسم جهالت از جامعه بشری برچیده شد.

 

مولوی حسین زهی نقش مساجد کشور در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مدیریت جهادی، معرفت و شناخت دانست و تصریح کرد: مسجد محل حضور تمام اقشار و همه رده های سنی و تحصیلی و محلی برای کسب معارف دینی، اخلاقی و انسانی است و همه اقشار می توانند در راستای بیانیه گام دوم از امکانات و مزایای مسجد استفاده کنند.

 

وی نقش مساجد در بیانیه گام دوم انقلاب را پرچمی برای همه اقشار مردم جامعه دانست و ابراز کرد: با توجه به شرایط موجود در دوران کرونا و محدودیت های فعالیت مساجد، خوشبختانه فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است که می توان با انجام فعالیت های مجازی نقص های فعالیت مساجد را تا حدی جبران کرد.

 

رئیس حوزه علمیه مجتمع دینی فرهنگی حنفاء شهرستان خاش با بیان اینکه مساجد سنگر مقاومت ساز و بصیرت افزا هستند خاطر نشان کرد: مسجد پایگاه مردمی است که نقش موثری در وحدت صفوف دارد.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های مساجد محل نورانیت، تبیین اخلاقیات و آرامش فکری و جسمی هستند تاکید کرد: مساجد و کانون ها برای جذب و پرورش نیروهای مومن، انقلابی و کارآمد نیازمند خلاقیت و ابتکار هستند، ما در مساجد استان سیستان و بلوچستان بر روی برنامه های ورزشی، اردویی و قرآنی که شامل اردوهای سیاحتی، آموزشی و تفریحی متمرکز شده ایم که با تفکیک گروه های سنی برگزار می شوند و مورد استقبال فراوانی نیز قرار گرفته اند.

 

مولوی حسین زهی استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان را دارای اشتراکات مشابه خواند و بیان کرد: استان خوزستان همانند استان سیستان و بلوچستان و شهر مرزی خاش همچون شهری مرزی خرمشهر اشتراکات مشابهی از لحاظ منابع دارند مورد کم توجهی قرار گرفته اند. مردم مرزنشین این دو استان گاها مورد بی مهری مسئولین قرار می گیرند.

 

وی خطاب به مردم مرزنشین دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان اضافه کرد: به مردم نجیب، انقلابی و همیشه در صحنه مرز نشین توصیه می کنم که مانند آهنی مستحکم برای حفظ و سر فرازی این میهن پهناور و سربلند پایدار و صبور باشند و از شغل های کاذب بپرهیزند.

 

رئیس حوزه علمیه مجتمع دینی فرهنگی حنفاء شهرستان خاش با بیان اینکه مردم ما گاها بخاطر حمل سوخت مورد بی مهری و از دست دادن جانشان قرار می گیرند یاد آور شد: مسئولان و دولتمردان باید برای اشتغالزایی مردم مرزنشین که همواره پیرو خط ولایت و امامت و در دفاع از این مرز و بوم حاضرند جان، مال و فرزندان خود را برای انقلاب اسلامی فدا کنند همتی والا داشته باشند چراکه مرز نشینان خط اول آسیب پذیری در برابر هر گونه تهدید هستند، لذا می بایست دست یاری به سمت حامیان مرز و بوم از سمت دولت مردان بر این مردم دراز شود. همه مردم ایران در شادی ها و درد های یک دیگر شریک اند و مانند کوه با وحدت اسلامی یاری رسان یکدیگرند.

 

کد خبر 1036794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha