دولتمردان به مشکلات معیشتی مردم حساسیت داشته باشند

آل هاشم گفت: دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی به ویژه تورم و گرانی اقدام عملی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داست: در نتیجه موضع محکم مجلس و طرح اقدام راهبردی و همراهی دولت و تقویت وحدت داخلی بر محور مواضع قاطعانه رهبر، اروپا از قطعنامه ضدایرانی خود عقب نشست و نشان داد که در جنگ اراده‌ها می‌توان پیروز شد، به شرط آن‌که در گفتمان پیروزی آفرین که همان گفتمان مقاومت است، پافشاری کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره حملات اخیر یمن، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار است که یگان موشکی یمن تصمیم گرفت تا پایانه نفتی در شمال عربستان و ساحل خلیج فارس را که در نوع خود از بزرگترین پایانه‌های جهان هستند، مورد هدف قرار دهد و امیدواریم که انصار حزب الله و مسلمانان یمن به پیروزی نهایی نایل شوند.

وی با اشاره به چاپ تمبر توسط حکومت خودمختار کردستان عراق علیه تمامیت ارضی ایران در حاشیه بازدید اخیر پاپ از اقلیم کردستان عراق، اظهار کرد: این تمبر که تمامی استان آذربایجان غربی و بخشی از آذربایجان شرقی را به عنوان منطقه کردستان بزرگ معرفی کرده است، یک تمبر ساده نیست بلکه موجب ایجاد ذهنیتی از یک موجودیت جعلی خواهد شد که به جهانیان اعلام می‌کند، بخشی از کردستان در اشغال ایران است.

آل هاشم با بیان اینکه سکوت در مقابل پناه دادن به تروریست‌ها در اقلیم کردستان، این نتیجه‌ را داشته که اکنون آن‌ها چشم طمع به تمامیت ارضی ایران عزیز را دارند، خاطرنشان کرد: در این راستا مردم قهرمان تبریز و آذربایجان از وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهند که جلوی این اهانت آشکار را با جدیت بگیرند و این مسئله را پیگیری کنند.

وی با اشاره به سخنان سخنگوی وزارت خارجه کشور در خصوص این مسأله، یادآور شد: ما از سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم و باید اقداماتی محکم جهت جلوگیری از این کار انجام شود.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به شروع ثبت‌نام انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، گفت: مسئولیت نظارت بر انتخابات بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و در این راستا از مجلس انقلابی انتظار می‌رود تا در کلیه مراحل، نظارت درست و صحیح و انقلابی را به یادگار بگذارند چرا که نحوه عملکرد هیئت‌های نظارت از اکنون زیر ذره بین نظارت عمومی، نخبگان و رسانه ها قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابراز نگرانی رهبر انقلاب از وضعیت معیشتی مردم؛ اظهار داشت: بعد از هشدار مقام عظمای ولایت شاهد هستیم تمام وزارتخانه‌ها حتی دولت و سخنگوی دولت و سایر وزارت و نمایندگان مجلس همه احساس نگرانی کردند، خوب این چه فایده‌ای دارد، رهبری فرمودند مردم ناراحت هستند، برای رفع نگرانی مردم باید اقدام عملی و تلاش از سوی مسوولان اجرایی انجام شود.

خطیب جمعه تبریز گفت: تمام مسوولان در طول هفته گذشته بعد از فرمایشات امام خامنه‌ای اظهار نگرانی کردند و مدعی شدند که باید مشکل گرانی و تورم حل شود، خوب چه کسی غیر از شما باید این مشکل را حل کند؟ متاسفانه مشکل اصلی مردم در تهیه کالاهای اساسی در سایه عدم همکاری و تعامل بین دو وزارتخانه صمت و جهادکشاورزی است وگرنه چه بر سر مرغ آمده است که مصیب شده است برای مردم؟

وی ادامه داد: چه بر سر روغن نباتی آمده است به بخاطر یک حلب روغن نباتی دنیا را به هم می‌زنند؟ الحمدالله در کشور ما این همه نعمت فراوان است، مگر مشکل کمبود مرغ داریم؟ اصلا مشکل کمبود نداریم اشکال فقط در نظارت دستگاه‌های نظارتی و سوءمدیریت‌هاست.

امام جمعه تبریز گفت: آقایان ستاد تنظیم بازار، دستگاه‌های نظارتی، وزارت صمت و جهاد کشاورزی کجا هستید؟ مردم در آستانه عید می‌خواهند روغن، مرغ و میوه تهیه کنند این چه وضعی است درست کردید؟ دولتمردان باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیش از پیش توجه و حساسیت داشته باشند و برای حل مشکلات معیشتی به ویژه تورم و گرانی اقدام عملی کنند.

کد خبر 1036941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha