اجازه دهیم مردم در تمام شئون نقش داشته باشند

قالیباف گفت: مردم باوری؛ یعنی اجازه دهیم مردم در تمام شئون نقش داشته باشند و اجازه دهیم مردم خود اقتصاد را اداره کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدباقر قالیباف» امروز در همایش بین المللی بزرگداشت شیخ محمد خیابانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز، اظهار داشت: شیخ محمد خیابانی یکی از اسوه‌های این مرز و بوم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که همه ایرانی‌ها به آذربایجان غیور افتخار می کنند، خاطرنشان کرد: تاریخ این سرزمین، به ویژه در دوران معاصر، با مجاهدت و ایستادگی در راه حق پیوند خورده است، مردم آذربایجان به گونه‌ای در ایران عزیز تاریخ سازی کرده‌اند که مردم ایران به آنها افتخار می‌کنند.

وی افزود: غیورمردان و شیرزنان آذربایجان چه در دوران مشروطه، مبارزات انقلاب و پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند. اینکه می‌گوییم تبریز شهر اولین‌هاست و خطه آذربایجان، نخبه پرور بوده و در همه عرصه‌ها بدان افتخار می‌کنیم، حرف حقی است که زیبنده مردم این سرزمین است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فرمانده لشکر عاشورا، گنجینه‌ای از اخلاق، وزانت و قدرت در فرماندهی بود، گفت: تاریخ نشان داده که این سرزمین نخبه پرور بوده و اینگونه پشت میهن و انقلاب ایستاده است.

قالیباف تاکید کرد: مجاهدان غیور این مرز و بوم، به ویژه در این خطه، نشان دادند که هرگز در مقابل حضور، نفود و خوی استکباری و استعماری کوتاه نمی‌آیند و شهید خیابانی یکی از این شهداست که نماینده مردم غیور این خطه در مجلس بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های شیخ محمد خیابانی، افزود: استقلال و روحیه مردمی بودن از جمله ویژگی‌های وی بود و حرکت همه این مجاهدان راه حق، منطق بر سنت‌های الهی بود که با ظلم مبارزه کرده و یاور مظلومان بودند.

قالیباف ادامه داد: ما از مبارزه مبارزان برخاسته از مکتب قرآن و اهل بیت(ع)، فهم کردیم که هیچگاه، هیچ ملت و گروهی به کسانی که وطنی فروشی کرده و در مقابل بیگانگان سر تعظیم فرود آوردند، تحسین نگفتند؛ ما از تاریخ این درس را گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه داریم کشور را مبتنی بر همین سنت‌های الهی و مردم‌باوری مدیریت کنیم و امورات را پیش ببریم، افزود: هر کجا که از این دو موضوع "سنت‌های الهی و مردم‌باوری" فاصله گرفتیم، آسیب دیدیم و هرکجا بر طبق این الگوها رفتیم، موفق شده‌ایم.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد مجلس اظهار داشت: ما در مجلس یازدهم که یک مجلس انقلابی است؛ تلاش خواهیم کرد تا با یک زیست مومنانه، روحیه انقلابی و وحدت و با تکیه بر سنت‌های الهی و مردم باوری حرکت کنیم.

قالیباف گفت: مردم باوری؛ یعنی اجازه دهیم مردم در تمام شئون نقش داشته باشند و اجازه دهیم مردم خود اقتصاد را اداره کنند؛ چنانچه در هر حوزه‌ای از اقتصاد موفقیتی بوده، می‌بینیم که مردم در میدان بوده‌اند.

وی با بیان این‌که در مجلس دو جهت را برای فعالیت‌هایمان انتخاب کرده و پیش می‌رویم، تصیح کرد: توجه به رفع تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها دو موضوع اساسی در مجلس یازدهم بوده و برای رفع تحریم‌ها، طرح راهبردی رفع تحریم با تلاش و کار کارشناسی به تصویب رسید و این قانون اثرات و برکاتی جدی برای رفع تحریم خواهد داشت.

قالیباف افزود: در بحث خنثی سازی تحریم‌ها نیز دو موضوع جدی در دستور کار است که یکی اصلاح ساختار بودجه و دیگری تنظیم برنامه هفتم مبتنی بر همین اصلاح ساختار است.

کد خبر 1037263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha