انقلاب اسلامی گفتمان خود را در عرصه بین الملل توسعه داده است

ایمانی بیان کرد: شایعه پراکنی و دروغ پردازی از عوامل و شیوه‌های رسانه‌های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو با موضوع بررسی شیوه های رسانه ای دشمن و القای ناکارآمدی انقلاب اسلامی در تعیین و اعمال سیاست خارجی و با حضور دکتر اصغر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه به روی آنتن رفت.

اصغر ایمانی با بیان اینکه رسانه های فارسی زبان بیگانه در طول انقلاب اسلامی برنامه های مشخصی برای ناکارآمدی و تضعیف انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داده اند، گفت: با توجه به سیاست گذاری های غرب در حوزه رسانه نخستین اقدامی که از رسانه های فارسی زبان بیگانه از سال 1357 تاکنون در دستور کار قرار گرفته است، وارونه جلوه دادن حوادث و وقایع در جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: نمونه های این موقعیت بسیار زیاد بوده است. به عنوان نمونه این رسانه ها حضور مردم در 22 بهمن و دیگر راهپیمایی ها را وارونه جلوه می دهند و آمارها را دستکاری می کند. همچنین این رسانه ‌ها حضور مردم در انتخابات را کم اهمیت و با آمار کم اعلام می کنند و تلاش دارند نشان دهند مردم به نظام خود پشت کرده ‌اند. آنها همچنین در حوادث اجتماعی به گونه ‌ای صحنه سازی می کنند که اصل موضوع نادیده گرفته می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی شایعه پراکنی و دروغ پردازی را دیگر عامل و شیوه رسانه های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: در طول 42 سال حیات پر برکت انقلاب اسلامی شاهد شایعه پراکنی ها و دروغ پردازی های بسیار زیادی بوده ‌ایم. به عنوان مثال در دوران اسارت در زندان ‌های بعث عراق این رسانه ها کشته های ایرانیان را چندین برابر اعلام می کردند.

وی با تصریح بر اینکه رسانه های دشمن در حوزه اقتصادی با تمام قوا اقدام به دروغ پردازی و شایعه پراکنی می کنند، اظهار کرد: این رسانه های بیگانه به اندازه ‌ای مشکلات و معضلات را بزرگ و بولد می کنند که بتوانند افکار عمومی ایران و حتی همه مردم دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه برخلاف تلاش رسانه‌ های بیگانه برای منزوی نشان دادن ایران در جهان، کشورمان به هیچ وجه در چنین شرایطی قرار ندارد، گفت: دشمنان با کمک ابزارهای مختلف رسانه ‌ای که در اختیار دارند و با اتکا به شیوه های بسیار متقلبانه سعی دارند وانمود کنند که جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین الملل و ارائه گفتمان انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی منزوی است.

ایمانی با تصریح بر اینکه ایران گفتمان انقلاب اسلامی را در عرصه بین الملل نه تنها حفظ کرده است بلکه آن را توسعه نیز داده است، بیان کرد: کشورهایی که هیچ گاه نامی از آن ها در عرصه بین‌الملل برده نمی شد، هم اکنون تحت تاثیر گفتمان انقلاب اسلامی قرار دارند و وسعت دامنه ای که از این کشورها در خاورمیانه و خارج از آن دیده می شود بسیار زیاد است. این کشورها سیاست های جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین الملل به حق می شناسند.

کد خبر 1037044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha