طرح « نهضت احیای کتابخانه های مساجد»، گامی در جهت فعال شدن کتابخانه های مساجد است

جوادیان زاده با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مساجد گفت: طرح « نهضت احیای کتابخانه های مساجد»، گامی در جهت فعال شدن کتابخانه های مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» صبح امروز در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد گفت: کانون های مساجد یکی از قدیمی ترین نهادهای مردمی هستند که بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری را با محوریت مساجد دنبال می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد:850 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعالیت می کنند و در بسیاری از مناطق استان که هیچ نهاد فرهنگی وجود ندارد در این مناطق کانون های فرهنگی هنری فعال هستند که به عنوان شبکه ای به منظور ترویج فعالیت های فرهنگی هستند.

وی افزود: فعالیت های کانون های مساجد در این مدت مطلوب بوده است به نحوی که در بسیاری از زمبنه ها مانند سرود خوش درخشیدند و کانونی در جهت فعالیت های سرود هستند.

جوادیان زاده گفت: کانون های مساجد استان توانستند در طرح ملی فهما به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای کانون های مساجد، توانستند خوش بدرخشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: در کانون های استان ۶۲ هزار نفر سازماندهی شده اند.

وی با اشاره به تعداد بیش از 300 کتابخانه مساجد در استان گفت: طرح نهضت احیای کتابخانه های مساجد به عنوان یکی از طرح هایی است که در راستای فعال شدن کتابخانه های مساجد برنامه ریزی شده و امیدواریم در زیرساخت ها نیز حمایت هایی صورت گیرد.

جوادیان زاده بیان کرد: پایتختی صحیفه سجادیه یکی از طرح های استان است که کانون های مساجد به عنوان بازوان ما در استان در این زمینه هستند.

وی گفت: در زمینه کرونا نیز شاهد اقدامات بسیار خوبی در زمینه فعالیت های کانون های مساجد بودیم.

کد خبر 1037239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha