استان ها نیازمند تفویض اختیارات بیشتری برای حرکت به سمت توسعه هستند

طالبی با اشاره به اهمیت توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی هر استان گفت: استان ها نیازمند تفویض اختیارات بیشتری برای حرکت به سمت توسعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» ظهر امروز در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد گفت: در استان یزد بحث اقتصاد دانش بنیان در کنار بحث گردشگری به عنوان دو اولویت قرار گرفته است که برای آن برنامه ریزی شده است.

 

استاندار یزد بیان کرد: یک سری شرایط سلبی از جمله شرایط زیست محیطی ناشی از توسعه بی رویه صنعت، کمبود منابع آب، نرخ بالای بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی باعث شده تا ما به سمت اقتصاد دانش بنیاد و توسعه گردشگری حرکت کنیم که در مجمع امیدواریم به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

 

وی افزود: مهاجرت به عنوان یکی از موضوعات سیاست کلی نظام است که می تواند به آن پرداخته شود.

 

طالبی ادامه داد: خوشبختانه در این دولت نسبت به دولت های قبلی اقدامات خوبی در زمینه تفویض اختیارات صورت گرفته اما باز هم می تواند این شرایط نیز بهبود پیدا کند.

 

وی بیان کرد: مرکز پژوهش های مجلس بر اساس گزارشی، یزد را به عنوان امن ترین استان کشور در بحث سرمایه گذاری معرفی کرده است و در شاخص های سرمایه گذاری نیز استان توانسته  ظرفیت های خوبی را از خود نشان دهد.

 

استاندار یزد گفت: عمده مشکلات و مسائل در سطح واحدهای صنعتی در حوزه سرمایه گذاری مربوط به مسائل کشوری است که تامین مواد اولیه از جمله این موارد است.

 

وی افزود: در بخش ظرفیت تولید در استان عمدتا واحدهایی زیر ظرفیت فعالیت می کنند که در تامین نهاده ها و مواد اولیه با مشکل روبرو باشند اما مابقی صنایع ما حتی رکورد تولید نیز زده اند.

 

طالبی خاطرنشان کرد: امیدواریم این نوع مشکلات مخصوصا در تامین مواد اولیه در سطح کلان رسیدگی شود.

کد خبر 1037276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha