تدارک تمهیدات لازم برای چهارشنبه آخر سال

رضایی گفت: در چهار نقطه شهر با تمهیدات و ایمنی لازم مراسم چهارشنبه سوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه غلامرضا رضایی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه امروز در نشست خبری که به مناسبت ایام چهارشنبه سوری در سازمان برگزار شد، گفت: تمامی آتش‌نشانان این سازمان برای چهارشنبه آخر سال فراخوان داده شده و آمادگی کامل برای هرگونه عملیات سخت و سنگین و حاد را دارند.

 


وی با بیان اینکه آمار تلفات نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته است  خاطر نشان کرد: با وجود پایین آمدن آمار تلفات در چهارشنبه آخر سال نسبت به سال های قبل باید هوشیار باشیم . 

 


رضایی اظهار کرد : در مجموع ۲۵۷۷ مورد حادثه امسال رخ داده، که  ۱۶۴۵ مورد آتش‌سوزی، ۹۳۲ مورد امداد و نجات، ۳۱۷ مورد حریق مسکونی، ۹۷ مورد حریق تجاری ،۱۷۱ مورد حریق وسایل نقلیه،  حوادث آسانسوری ۲۸۶ مورد اشیا حلقوی ۷۰ مورد ریزش آوار ۱۷ مورد آبرسانی ۱۴ مورد و آبگرفتگی ۱۶۰ مورد بوده است .

 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد : در حوادث رخ داده امسال شهر کرمانشاه ، ۴۶ مورد فوتی ، ۳۰۷ مورد مصدوم، و همچنین از آتش‌نشانان ۲۰ نفر مصدومیت جزئی داشته اند، همچنین شهروندان نجات یافته ۴۵۸ مورد بوده است.

 

وی با بیان مشکلات این سازمان گفت: یکی از مشکلاتی که سازمان آتش نشانی با آن سر و کار دارد، مزاحم تلفنی است که تعداد آن روزانه در حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ مورد می باشد،همچنین بحث ترافیک و تاخیر در رسیدن به محل حادثه نیز از معضلات دیگر این سازمان است ،که سعی در حل آن داریم.

 

رضایی  با بیان اینکه در سال ۹۹ ایستگاه شماره ۵ این سازمان بیشترین تعداد عملیات را داشته است افزود : کمبود تعداد ایستگاه های آتش نشانی یکی دیگر از مشکلات این سازمان می باشد ، ۱۱ ایستگاه در سطح شهر وجود دارد و سال آینده نیز دوازدهمین ایستگاه در شهرک جهاد، احداث می شود. 

 

وی در خصوص خرید تجهیزات اظهار کرد: این سازمان ۱۴ الی ۱۵ دستگاه ماشین اطفاء حریق و امداد و نجات خریداری کرده و همچنین  درخواست خرید نردبان ۶۸ متری را برای شهر کرمانشاه داشته ، تا جوابگوی ساختمانهای بلند شهر باشد ، این نردبان سال ۱۴۰۰ تحویل این سازمان خواهد شد.

 

در ادامه محمد زاده معاونت پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی کرمانشاه با هشدار در خصوص خطرات احتمالی شب چهارشنبه سوری گفت: شهروندان توجه داشته باشند از ایجاد آتش در اماکنی که از ایمنی پایین برخوردار هستند خودداری کنند، آتش را در محل های مسطح و  روی بتن و یا خاک روشن کنند، با فروشندگان غیرمجاز مواد محترقه برخورد کنند و روی فرزندان خود کنترل داشته باشند تا اقدام به خرید مواد غیرمجاز و محترقه نکنند . 


وی با بیان نکات ایمنی در خصوص نگهداری مواد محترقه  خاطر نشان کرد: اگر اقدام به خرید مواد آتش زا کردند ، از دسترس کودکان دور نگه دارند این مواد به دلیل خاصیتی که دارند اگر در حجم بالا نگهداری شوند خطر آن به مراتب بیشتر میشود، در محیطی به دور از گرما ارتعاشات هوا و ایمن نگهداری شوند . 


محمد زاده افزود:  در شب چهارشنبه سوری از پرتاب مواد محترقه به پشت بام ها و بالکن ها و نیز از داخل ساختمان به بیرون ، و از نزدیک شدن به افرادی که مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند خودداری کنند . همچنین هنگام پریدن از روی آتش و آتش بازی لباس های گشاد به تن نداشته باشند. 

 

وی در پایان گفت: از ترقه ها و فشفشه هایی که عمل نمی‌کنند دوباره استفاده نکنند چرا که این مواد به مرحله اشتعال می‌رسند، از افروختن آتش در مکان های سربسته خودداری کنند و هنگام آتش‌سوزی اقدام به خارج کردن افراد از محل کنند و همچنین در صورت آتش‌سوزی با حجم سنگین آتش نشانی را در اطلاعات قرار بدهند.

کد خبر 1037279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha