ارسال ۴۹۷ اثر به نخستین جشنواره شعر و داستان« طلوع»

به گفته احمدخانی، ۴۹۷ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر و داستان طلوع در زنجان ارسال شده است که از کل آثار ارسالی ۴۰۷ اثر مربوط به بخش شعر و بقیه مربوط به بخش داستان بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده نخستین جشنواره ملی شعر و داستان طلوع اظهار کرد: 22 اسفند روز شهدا، یادآور امام راحل، شهدای دفاع مقدس، انقلاب و شهدای مدافع حرم و شهدای هسته‌ای بود.

 

محمد ربیع احمدخانی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را گرامیداشت یاد وخاطره شهدا عنوان کرد و گفت: بسیاری از تحلیل گران با تشکیل انقلاب معتقد بودند این انقلاب دیری نمی پایند و این نظریه با آغاز جنگ تحمیلی قوت گرفت.

 

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی نیز شاهد همراهی کشورهای عربی و استکبار با صدام برای سرکوب کردن انقلاب بودیم که با عنایت الهی هیچ منطقه ای از کشور در تصرف دشمن باقی نماند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ایمان راسخ به آرمان‌های انقلاب و اراده پولادین رزمندگان و شهدا نیز از دیگر فاکتورهای پایداری انقلاب است، رزمندگانی که باکی از فدا کردن جان خود در راه اسلام نداشتند.

 

به گفته احمدخانی، ماه اسفند برای ملت ایران یادآور رشادت های رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل است و استان زنجان نیز شهدای بسیاری را در این ماه تقدیم انقلاب کرده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به جشنواره شعر و داستان طلوع به میزبانی استان زنجان اشاره کرد و گفت:  دهه مبارک فجر، شخصیت های تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی نظیر امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، شهید بهشتی، مرحوم آیت الله طالقانی، شهید رجایی، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم، شهدای علمی _ هسته ای و سایر شخصیت ها از جمله موضوعات این جشنواره بود.

 

احمدخانی ادامه داد: تا آخرین روز مهلت ارسال آثار 497 اثر به دبیرخانه ارسال شد و از کل آثار ارسالی 407 اثر مربوط به بخش شعر و بقیه مربوط به بخش داستان بود.

 

به گفته وی، در بخش شعر بیشترین آثار از استان زنجان با 18 اثر، گیلان با 15 اثر و اصفهان و قم هرکدام با 13 اثر بوده است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بخش داستان نیز 87 اثر از 18 استان به دبیرخانه ارسال شده بود که در این بخش نیز بیشترین اثر از استان زنجان با 12 اثر بود.

 

 

کد خبر 1037509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha