نیاز مبرم به همه گروه‌های خونی در جهرم

رضاییان با اشاره به نیاز مبرم به همه گروه‌های خونی در جهرم گفت: از شهروندان درخواست می کنیم که در روزهای پایانی سال اهدای خون را فراموش نکنند.

«یعقوب رضاییان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در طول یکسال گذشته به دلیل اپیدمی کرونا مراجعه اهداکنندگان خون بسیار کاهش پیدا کرده است. 

 

رئیس سازمان انتقال خون جهرم افزود: از شهروندان درخواست می کنیم که در روزهای پایانی سال اهدای خون را فراموش نکنند چراکه نیاز به خون و فرآورده های آن دائمی است.

 

وی بیان کرد: طول عمر پلاکت کوتاه و سه تا پنج روز است و بیماران نیازمند معمولاً بیماران سرطانی و بیماران خونی هستند.

 

رضاییان با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون، با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال پویشی را با عنوان «هدیه سرخ» راه اندازی کرده که از امروز تا پایان فروردین ماه اجرا می شود، خاطرنشان کرد: خواهشمندیم که مردم در این پویش شرکت کنند. 

 

وی عنوان کرد: از همشهریان دعوت می‌شود با توجه به کاهش ذخیره‌های خونی در شهرستان برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و با اهدای خون، به بیماران بستری در بیمارستان ها عیدی دهند.

 

رضاییان اظهار کرد: تا پایان سال، پایگاه‌های مرکزی (رو به روی بیمارستان مطهری) و بنی هاشمی (واقع در خیابان ۱۷ شهریور) از ساعت هفت و نیم صبح تا ساعت ۱۳ آماده پذیرش اهداکنندگان خون است.

 

رئیس سازمان انتقال خون جهرم با اشاره به اینکه در ایام نوروز همه روزه بجز جمعه‌ها از ساعت هفت و نیم تا ۱۳ پایگاه مرکزی فعال و میزبان اهداکنندگان خون گفت: انتقال خون، مرکز درمانی نیست و سالم‌ترین افراد به این جا مراجعه می‌کنند.

کد خبر 1037518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha